معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: با نصب ۴۷ دستگاه جدید شمارشگر هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های صنعتی استان، تاکنون ۱۹۷ واحد صنعتی استان به این شمارشگرها تجهیز شده است.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 17 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،وحید واسطه تصریح کرد: شمارشگرهای هوشمند آب و برق با هدف مدیریت مصرف منابع آب زیرزمینی و مصرف بهینه این منابع، بر روی چاه‌های برق‌دار نصب می شود و از برنامه های طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی است.

وی افزود: نصب این شمارشگرها بر روی چاه‌های آب برق‌دار اعم از کشاورزی و صنعتی از جمله وظایف قانونی بهره برداران مجاز منابع آب زیرزمینی بوده و برای تمدید پروانه بهره برداری در چاههای برقدار، الزامی است.

واسطه گفت: در راستای حفاظت از منابع آب استان، طی هفت ماه اخیر، ۱۷ گروه گشت و نظارت منابع آب سطحی و زیرزمینی تشکیل شده و ۵۶ جلسه کمسیون رسیدگی به پروانه ها برگزار شده که منجر به صدور ۹۰۲ مجوز در بخش آب زیرزمینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از چاه های آب موجود در استان متعلق به بخش کشاورزی هستند، اظهارکرد: سه هزار و ۳۱۶ چاه آب مجاز در استان وجود دارد که یک هزار و ۲۰۰ چاه کشاورزی در استان چاه برقی بوده که کنتور هوشمند بر روی آن نصب است.

این مقام مسئول افزود: بنابراین هرگونه اضافه برداشتی که از چاه های برقی کشاورزی در استان انجام شود، محاسبه خواهد شد.

وی تعداد چاه های غیرمجاز در استان را چهار هزار حلقه اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز نیز مسدود شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی میزان برداشت آب از چاه های مجاز را ۴۲۲ میلیون متر مکعب و برداشت آب از چاه های غیرمجاز را ۳۶ میلیون متر مکعب عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار