رئیس دانشگاه تک جنسیتی دخترانه کوثر بجنوردگفت: اولویت حضوری شدن آموزش‌ها در این مجموعه برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی است.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ 17 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،علیرضا حسینی با اشاره به اینکه تمام آموزش‌های دانشجویان در دانشگاه تک‌جنسیتی کوثر از پانزدهم آبان ماه حضوری نخواهد شد، اظهار کرد: حضوری شدن دانشگاه‌ها با تصمیم شورای عالی هر استان اتفاق می‌افتد و حضوری شدن آموزش‌ها نیازمند اولویت‌بندی‌ها و بررسی‌های بیشتر است که در جلسه‌ای با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: از پانزدهم آبان ماه ارائه آموزش‌ها به دانشجویان رشته‌های مقاطع تکمیلی و آن دسته از دانشجویان مقطع کارشناسی که نیازمند حضور در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها هستند به صورت حضوری به شکل تدریجی آغاز می‌شود.

حسینی بیان کرد: دانشگاه تک‌جنسیتی کوثر در حال حاضر چهار هزار دانشجوی در حال تحصیل در ۲۲ رشته دارد که اقدامات لازم برای حضوری شدن آنها بر اساس اولویت بندی لازم، انجام می‌شود.

بهره برداری از فاز نخست ساختمان آموزشی

رئیس دانشگاه تک‌جنسیتی کوثر در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت پروژه ساختمانی این دانشگاه نیز گفت: فاز نخست ساختمان این دانشگاه ظرف سه ماه آینده افتتاح می‌شود.

حسینی اظهار کرد: زمینی به مساحت ۸۵ هکتار در دست واگذاری به دانشگاه کوثر است که سند آن اکنون به نام دولت خورده و بر اساس قانون پنج هکتار آن نیز به نام دانشگاه زده می‌شود؛ مابقی آن نیز پس از پیگیری‌ها از سازمان ملی زمین و مسکن انجام خواهد شد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر ساختمانی در مساحت شش هزار متر مربع  در حال ساخت است که دو هزار و ۲۰۰ متر از آن ساخته و آماده بهره برداری شده است.

حسینی اعتبارات ساخت این دانشگاه را از مصوبات سفر رهبری در سال ۹۱ دانست و گفت: از سال ۹۲ تامین اعتبارات این سفر آغاز شد که تاکنون ۱۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی افزود: این دانشگاه برای اتمام پروژه ساختمانی خود به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد تا به صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد تصریح کرد: هم اکنون برای افتتاح فاز نخست این ساختمان، رسیدن انشعابات آب، گاز و فیبر نوری آن باقی مانده که در صورت پای کار آمدن دستگاه‌های خدمات‌رسان و اتمام آن ظرف یک ماه دیگر، فاز نخست این پروژه آموزشی حداکثر تا اوایل زمستان به بهره‌برداری می‌رسد و بخشی از کارکنان ما در آنجا مستقر می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار