مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از کاهش ۳۳ درصدی حوادث ناشی از کار منجر به فوت در استان طی ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۹ 18 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،قربان نباتیان اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال چهار  نفر از کارگران شاغل در کارگاه های سطح استان دچار حادثه منجر به فوت شدند که سه مورد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کمتر است.

وی افزود: کاهش حوادث ناشی از کار، مستلزم بهره‌وری نیروی کار، افزایش ایمنی محیط‌های کاری و نیز ارائه آموزش‌های لازم است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین حوادث منجر به فوت در کارگاه های ساختمانی و عملیات عمرانی روی داده که نشان می دهد عوامل اجرائی اعم از صاحبان کار، کارفرمایان، مجریان، پیمانکاران و مهندسان ناظر باید در خصوص فراهم نمودن امکانات لازم بخصوص تجهیزات حفاظت فردی و نظارت بر کار کارگران در خصوص رعایت مقررات ایمنی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

نباتیان همچنین گفت: در راستای کاهش حوادث ناشی از کار و سالم‌سازی محیط‌های کاری، در شش ماهه نخست امسال بیش از پنج هزار و ۶۰۰ نفر ساعت آموزش ویژه کارگران و کارفرمایان کارگاه های سطح استان به صورت مجازی و حضوری برگزار شده است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی درباره درخواست های بررسی شده طی این مدت نیز اظهار کرد: تا پایان شهریور امسال، ۳۲۸ درخواست مشاغل سخت و زیان آور به منظور بهره مندی از قانون بازنشستگی پیش از موعد در کمیته های بدوی و تجدیدنظر این اداره کل بررسی شد که ۲۹۸ مورد با عنوان شغلی سخت و زیان آور در کمیته های بدوی و تجدیدنظر تایید و برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم بازنشستگی به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شد.

وی افزود: تمامی بیمه شدگان مشمول قانون کار می توانند در صورت داشتن ۲۰ سال سابقه مستمر و متوالی و یا ۲۵ سال سابقه متناوب در مشاغل سخت و زیان‌آور، بازنشسته شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار