معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل ارشاد گفت:همزمان با داوری هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، بجنورد و شیروان در میان ۳۶ شهر راه یافته به مرحله نیمه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران رسیدند.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 19 October 2021

رضا رضایی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل با اشاره به شرکت ۱۹۱ شهر از سراسر کشور و راه یابی ۳۶ شهر به مرحله نیمه نهایی هفتمین دوره پایتخت کتاب ایران، گفت:

رضایی تصریح کرد:داوری این دوره  در ۳ مرحله و  بر اساس شاخص‌هایی همچون بهره‌گیری  بهره‌گیری از مشارکت همه اجزای نشر، توجه به طیف وسیعی از مخاطبان، وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اولیه برای فعال شدن در حوزه ترویج کتاب‌خوانی،  تناسب با نیازهای محلی، ارزش‌های دینی و ملی، خلاقیت، ابتکار و نوآوری، قابلیت و ضمانت اجرا انجام شد.

وی ادامه داد:  داوران در این مرحله از میان شهرهای شرکت کننده  ۳۶ شهر را به‌عنوان شهرهای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب و به دبیرخانه معرفی کردند که نام بجنورد و شیروان به چشم می خورد.

رضایی با بیان این که در  مرحله نیمه‌نهایی نیز ۵ شهر انتخاب و به مرحله نهایی این برنامه راه خواهند یافت، تصریح کرد:  در مرحله نهایی نیز یک شهر به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران و ۴ شهر به عنوان شهرهای خلاق کتاب‌خوانی ایران از سوی داوران مرحله نهایی این برنامه  خواهند رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار