استاندار خراسان شمالی مطرح کرد:
استاندار خراسان شمالی گفت: مادامی که محل اشتغال معتادان در حال ترک در واحدهای تولیدی و اصناف مشخص نشود، نباید این افراد از مراکز ترک اعتیاد مرخص شوند.
کد خبر: ۱۰۰۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 20 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد علی شجاعی پیش از ظهر چهار شنبه در ستاد طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بیکاری، عدم داشتن درآمد و منزلت اجتماعی یکی از مهمترین دلایل بروز آسیب اجتماعی اعتیاد در جامعه است و تا زمانی که این دغدغه‌ها بر طرف نشود چرخه بازپروری معتادان معیوب خواهد ماند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: سازمان‌های صنعت و معدن و فنی و حرفه‌ای برای حرفه آموزی و آموزش مهارت‌های تخصصی ویژه نیازهای فضای اشتغال استان در مراکز ترک اعتیاد به معتادان بهبود یافته باید پای کار بیایند و تا زمانی که محل اشتغال آنان در واحدهای تولیدی و اصناف مشخص نشده است از این مراکز مرخص نشوند.

وی با اشاره به ارائه لیست ۱۱۹ فضای آموزشی از سوی نیروی انتظامی به اداره کل آموزش و پرورش برای انجام اقدامات امنیتی با هدف جلوگیری از سرقت در این مراکز، گفت: نصب دوربین و افزایش ارتفاع دیوارها از جمله این اقدامات است که باید مورد توجه باشد.

شجاعی با اشاره به ۱۳ مصوبه ستاد مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی، بیان کرد: تا کنون ۵۰ درصد این مصوبات اجرا شده و ۲۰ درصد نیاز به پیگیری از سطح ملی دارد.

استاندار خراسان شمالی با اعلام بازه زمانی ۳ تا ۱۰ روز خطاب به متولیان امر دستور اجرای سایر مصوبات را صادر کرد و گفت: با تلاش‌های نیروی انتظامی و سایر اعضای شورای تأمین استان، خراسان شمالی از استان‌های امن است و تلاش داریم دغدغه‌های این بخش برطرف شود.

بر اساس این گزارش تأمین زیرساخت‌های پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزبانی در طول مرز مشترک با کشور ترکمنستان، نصب دوربین در ورودی‌های اصلی استان و… از جمله این مصوبات بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار