رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی از پیش بینی تولید بیش از ۲۰ تن نگین زعفران از سطح مزارع این استان طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ 21 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،دکتر عبدالله یوسفی، با اشاره به آغاز برداشت گل زعفران از سطح مزارع این استان گفت: ارزش مالی زعفران های تولیدی در استان طی امسال به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی از لحاظ سطح زیرکشت مزارع زعفران و تولید این محصول در کشور رتبه سوم را دارد، افزود: چهار هزار و ۲۰۰ هکتار سطح مزارع زعفران در خراسان شمالی است که دو هزار و ۵۰۰ هکتار از این مساحت در شهرستان فاروج قرار دارد.

یوسفی با بیان اینکه در مجموع ۹ مجوز فرآوری زعفران در استان صادر شده است، ادامه داد: از این تعداد هفت مجوز برای شهرستان فاروج است.

وی اظهارکرد: با ایجاد بازار تخصصی زعفران در فاروج توسط تعاون روستایی استان، خدمت مهمی تولیدکنندگان و تجار زعفران شده است به نحوی که به عنوان یک مرکز مبادلات تجاری در سطح کشور تلقی می شود و به ثبات بازار و تصمیم گیری های اساسی در این حوزه کمک می کند.

این مقام مسئول بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیز به عنوان تکلیف قانونی که مجلس شورای اسلامی بابت خرید توافقی به آن محول کرد، اخیرا قیمت خرید حمایتی این محصول اعلام کرده به طوریکه برای هر کیلوگرم نگین زعفران ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین نرخ شده و برای سایر بخش های دیگر زعفران ارقام دیگر را اعلام کرده است.

وی گفت: برای تجار و تولیدکنندگان نیز تسهیلات لازم نیز پیش بینی شده است به گونه ای که از طریق صندوق توسعه کشاورزی که مجری طرح نیز شناخته شده است و از طریق بانک های عامل منابع لازم پیش بینی شده است که به زودی متقاضیان برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: برای صادرات زعفران که این محصول یک محصول صادراتی است به طور ویژه از بازرگانان زعفران حمایت خواهد شد و به آن ها از محل بانک و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی تسهیلات ارائه می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار