مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد:
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تأمین ۷۰۰ هکتار زمین در فاز اول جهت احداث و تولید مسکن در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ 21 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، قاسم قاسمی در جلسه شورای تولید مسکن که با حضور معاونین اداره کل در سالن جلسات اداره کل با هدف تسریع در تأمین زمین جهت احداث و تولید مسکن برگزار شد گفت: ما در فاز اول جهت احداث مسکن برای ۱۲ هزار واحدی که در قانون جهت تولید مسکن در استان در نظر گرفته شده است می بایست ۷۰۰ هکتار تأمین زمین انجام دهیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷۰ هکتار از ۷۰۰ هکتار تأمین زمین صورت گرفته است که برای مابقی زمین ها این اداره کل پیگیر است تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به شناسایی زمین ها اقدام نماید.

مهندس قاسمی به شناسایی زمین ها در شهرهای استان اشاره کرد و افزود: در هر شهری که موجودی ما صفر است، مسئول راه و شهرسازی آن شهر می بایست از طرق های مختلف مانند شناسایی اراضی موجود الحاقی به شهر، اراضی قابل تغییر کاربری در کمیسیون ماده پنج و اراضی مازاد دستگاه های اجرایی مشخص در چهارچوب ماده ۹ و ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، اقدام به تأمین زمین جهت تولید مسکن در شهر مربوطه نماید.

وی تصریح کرد: جهت سهولت تولید مسکن در راستای قانون جهت تولید مسکن و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد طی هماهنگی هایی که با دکتر شجاعی، استاندار محترم استان و دکتر هوایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری صورت گرفته است، هر ۱۵ روز جلسه شورای مسکن برگزار خواهد شد و پیگیری امورات مسکن اولویت اصلی این اداره کل است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان اضافه کرد: طی ۴ سال در خراسان شمالی می بایست ۴۶ هزار واحد مسکن احداث و تولید شود که با احداث این مقدار به نرم کشوری نزدیک خواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار