مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ۲۷.۵ درصد از مردان این استان نام محمد و ترکیبات آن دارند و ۲ درصد هم با نام جعفر یا صادق و ترکیبات هر ۲ نامگذاری شده اند.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 24 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،علی زاهدی نیا  به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: از ابتدای تاسیس استان، ۱۳۶ هزار و ۵۸۳ واقعه ولادت با نام مبارک محمد و ترکیبات آن ثبت شده و ثبت هفت هزار و ۵۲۶ واقعه ولادت با نام مبارک جعفر یا صادق و ترکیبات آن بوده است.

وی افزود: در هفت ماهه امسال هم هشت هزار و ۲۸۳ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است که ۷۸۲ نفر از این تعداد با نام مبارک محمد و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

وی اظهار داشت: پنج نام منتخب مردان نیز در هفت ماهه امسال شامل محمد، امیرعلی، علی، آریا و حسین است که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد:  براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان ۴۹۸ هزار و ۴۵۹ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۳ هزار و ۶۳۹ نفر را زنان تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار