مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: ۱۴۳ نفر دارای شرایط خاص بودند که واحدهای این افراد تا پایان آبان سال جاری تکمیل می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 26 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،علی محمدی با اشاره به اینکه زلزله ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری شهر سنخواست شهرستان جاجرم خراسان شمالی را لرزاند، بیان کرد: تسهیلات بازسازی همچنان به بنیاد مسکن ابلاغ نشده است و در حال حاضر از تسهیلات طرح ویژه برای مناطق زلزله‌زده استفاده می‌کنیم و تاکنون ۶۵۰ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که از این تعداد ۵۰۷ نفر عقد قرارداد انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۳۰ واحد در مرحله فوندانسیون هستند، اضافه کرد: ۳۸۲ واحد در مرحله ستون، ۲۳۴ واحد در مرحله سقف و ۱۰۵ واحد در مرحله دیوارچینی هستند که تا پایان آبان ماه تعداد زیادی از واحدها به بهره‌برداری می‌رسد و باید توجه داشته باشیم که بازسازی مناطق زلزله‌زده مردم محور است و بنیاد مسکن در زمینه نظارت، معرفی افراد به بانک و... اقدامات مربوطه را انجام می‌دهد.

محمدی با اشاره به اینکه در تاریخ پنجم شهریورماه سال جاری اولین عقد قرارداد انجام شد، اظهار کرد: ۱۴۳ نفر دارای شرایط خاص بودند و واحدهای ۱۳۹ نفر از این افراد به مرحله سقف و ۱۰۳ واحد به مرحله دیوار چینی رسیده است که امیدواریم واحدهای دارای شرایط خاص تا پایان آبان ماه به بهره برداری برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی با اشاره به تسهیلات متمم برای بازسازی واحدهای مسکونی، تصریح کرد: تسهیلات متمم در حال حاضر به مبلغ ۲۰ میلیون تومان از بند «و» تبصره ۱۶ اعتبارات روستایی استانداری به افراد تعلق می‌گیرد.

محمدی در خصوص زلزله‌زدگان مستقر در چادر، تصریح کرد: اسکان و ساماندهی زلزله‌زدگان در فضاهای عمومی به عهده فرمانداری و دهیاری‌ها است و بنیاد مسکن در این زمینه اقدامی انجام نمی‌دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار