رییس کانون‌های وکلای دادگستری:
رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با بیان اینکه حضور وکیل چراغی برای نورانی شدن پرونده ها است گفت: دستگاه قضا از ظرفیت این مجموعه بیشتر استفاده کند.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷ 27 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،جعفر کوشا شامگاه سه شنبه در آیین آغاز به کار کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی اظهار داشت: کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی به عنوان بیست و ششمین کانون کشور فعالیت خود را از امروز آغاز کرد و امیدوارم که خدمات شایسته را به مردم این خط از شمالشرق کشور ارائه دهد.

 وی با بیان اینکه استقلال نهاد وکالت از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: اسکودا به عنوان هماهنگ کننده کانونهای وکلای کشور سعی در هماهنگی بین این نهاد دارد. 
 کوشا با بیان اینکه تشکیلات وکالت امروز دچار هجمه‌های زیادی است گفت:  اگر سری به قوانین موجود در کشور بزنیم متوجه خواهید شد که همواره بحث عدالت در قوانین پررنگ است ولی با تغییر این قوانین به نهاد وکالت ضربه وارد شده است.
وی اظهار داشت: سال ۱۳۷۱ احکام شرعی وارد سیستم قضایی شد و بر این اساس دادسرا از سیستم قضایی کشور کنار رفت با این حال تمامی این امور نشان‌دهنده این موضوع است که تصمیم گیری های درستی در این زمینه انجام نشده است.
 رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای ایران افزود: شاکیان باید دارای وکیل باشند و قبل از مراجعه به قاضی توسط وکیل طرح وظیفه و نوع جرم به خوبی مشخص شود، متاسفانه مجلس در این زمینه همکاری مناسبی ندارد.
وی عنوان کرد: سال  ۱۳۸۱ قریب به ۱۰ سال دادسرا را حذف کردند بدون هیچ دلیلی حقوق عامه مردم از بین رفت و کسی نبود که کیفرخواست تنظیم کند و از کیفرخواست دفاع کند و در نهایت در سال ۱۳۸۱ در دوران ریاست آیت‌الله شاهرودی دادسرا دوباره احیا و چیزی که از ما گرفته بودند دوباره به ما برگردانده شد.
 کوشا بیان کرد: متاسفانه وکلا در حال حاضر مظلوم واقع شده اند و نمایندگان مجلس به خوبی از حقوق این نهاد حمایت نکرده اند.
 وی ادامه داد: وکالت رشته تخصصی و فنی است و باید مسئولان کشور این مورد را به خوبی درک کنند و بدانند که پرونده‌های قضایی تنها و تنها باید با حضور وکلا حل و فصل و پیش رود.
وی بیان کرد: مواد قانونی و ساختار قانون ما توسط حاکمیت دچار تغییر می شود و تعدادی اقتصاددان در کمیسیون های مجلس در این حوزه نظر می دهند. 
رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران ادامه داد: نهاد وکالت روز به روز درختی تنومند هزار ساله می شود چرا که دنبال حق است و ماندگار می‌ماند و خوشحالیم که بیست و ششمین شاخه از این درخت در خراسان شمالی به بار نشست تا حقوق مردم را به خوبی روشن کند.
 وی ادامه داد: هر قانونی که بشری باشد و منطق و توجیه نداشته باشد آن قانون متروک است و به نتیجه نخواهد رسید و نمونه این قوانین جمع آوری ماهواره ها است که به نتیجه نرسید.
کوشا خاطرنشان کرد: قانونی که عقلانی نباشد و با احساسات و جناح‌های سیاسی پیش رود آن قانون مفید نیست و به نتیجه نمی رسد.
 وی ادامه داد: امروز از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان انتظار داریم با واقعیت و آینده‌نگری مسائل را ببینند و کانون وکلا دنبال هیچ جناح و سیاست نیست و تنها دنبال احیای حق دفاع از حق است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار