مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۶۹ درصد پزشکان و مراکز طرف قرار داد این سازمان بیمه‌گر به صورت تمام الکترونیک نسخه ثبت کردند و مابقی نسخه نویسی و نسخه پیچی به صورت نیمه الکترونیک بوده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ 30 November 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی دکتر محسن رعنایی اظهار داشت: پذیرش نسخه کاغذی از آذرماه در تمامی مراکز پاراکلینیک انجام نمی شود.


وی افزود: همچنین با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از دی ماه، تمامی تجویزها باید به صورت الکترونیکی انجام شود و سازمان بیمه سلامت ایران بر اساس این قانون تعهدی برای پرداخت نسخ غیرالکترونیک بعد از این تاریخ ندارد.


رعنایی با بیان اینکه آموزش لازم به پزشکان در این زمینه داده شده است گفت: در این خصوص کلینیک ویژه بیمارستان امام علی (ع)، بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان و بیمارستان جواد لائمه (ع) جاجرم به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند افزود: این سازمان بیمه گر با ۱۲۹ پزشکٰ، ۷۴ داروخانه، ۱۳ آزمایشگاه، هشت مرکز رادیولوژیٰ سونوگرافی، ۲۰ درمانگاه، ۱۲ بیمارستان، ۲۰ مرکز فیزیوتراپی، ۴۱ دندان پزشک و۱۳ آزمایشگاه قرارداد دارد.

رعنایی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه سلامت استان هستند اظهار داشت: ۴۷۷ هزار نفر از ساکنان روستا و مناطق عشایری و جمیعت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و ۱۶۰ هزار نفر از اعضای بیمه شدگان سلامت همگانی که شامل حدود ۸۷ درصد گروه هدف می شود به صورت رایگان بیمه شده اند و خدمات دولتی را دریافت خواهند کرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۵۷ هزار نفر از کارکنان دولت که شامل هشت درصد، ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای زیر پوشش سازمان های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و ایثارگران زیر پوشش بیمه سلامت هستند و همچنین هفت هزار و ۷۰۰ نفر شامل ۱.۱ درصد نیز خود حق بیمه را پرداخت می کنند.

رعنایی با بیان اینکه طبق آخرین آمار از سوی دستگاه رسمی  استان جمعیت این خطه به حدود یک میلیون نفر می رسد اظهار داشت: با احتساب بیمه شدگان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت این استان زیر پوشش بیمه هستند که این نشان می دهد هنوز افرادی دارای دو تا سه دفترچه بیمه ای هستند که باید به مرور با اجرای طرح الکترونیکی شدن خدمات خارج شوند.

وی با بیان اینکه نمی توانیم برآورد کنیم که چه تعداد از جمعیت استان از هیچ بیمه ای برخوردار نیستند اظهار داشت: همه افراد جامعه باید از یک نوع بیمه برخوردار باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار