مدیر صندوق بیمه روستایی خراسان شمالی:
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ۲۱ درصد از روستاییان که بیمه اجتماعی خود را امسال تمدید نکردند مربوط به مددجویان نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی است
کد خبر: ۱۰۱۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 04 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمدرضا غلامزاده اظهار داشت: در سال جاری سه هزار و ۸۰۰ روستایی خراسان شمالی توانایی تمدید بیمه خود را نداشته اند که از این تعداد ۸۱۵ نفر مربوط به مددجویان زیر پوشش نهادهای حمایتی است.

 

وی افزود: در مهر ماه سال گذشته از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مانه و سملقان و راز و جرگلان این استان طی تفاهم نامه ای این مددجویان زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند که اعتبار مورد نیاز نیز تامین شد اما در سال جاری برای تمدید مورد حمایت قرار نگرفتند.

 

غلامزاده گفت: در سال های گذشته با سازمان های حمایتی برای زیر پوشش بردن خانوار ها به صندوق اجتماعی ارتباط تنگاتنگی وجود داشت اما متاسفانه هم اینک این خانوار ها توانایی پرداخت حق بیمه سالانه خود را ندارند که از زیر پوشش این صندوق ریزش کرده اند.

 

وی افزود: کم ترین سطح درآمدی در این صندوق ۳۲۵ هزار تومان و بیشترین آن ۹۵۰ هزار تومان است.

 

غلامزاده از خیرانٰ، موسسه های خیریه و نهادهای حمایتی خواست تا وارد این حوزه شوند و گفت: هم اینک بهترین کمک به خانوارهای کم درآمد بردن آنان زیر پوشش بیمه ای است که به نوعی بعد از بازنشستگی و یا حادثه و فوت خود از حقوق ماهانه بهره مند خواهند شد اما استفاده از مزایای بیمه به شرط برقراری ارتباط بیمه ای است.

 

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: خشکسالی و نبود بارش موثر تولید و درآمد خانوارهای روستایی و عشایری را کاهش داده است که هم اینک از خیران می خواهیم این خانوار ها را مورد حمایت های مالی قرار دهند، سهم دولت در پرداخت حق بیمه در این صندوق هشت ماه و سهم خود افراد چهار ماه است اما متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی، بیکاری و فقر بعضا برخی از خانوار ها قادر به پرداخت این میزان نیز نیستند.

 

غلامزاده اظهار داشت: پرداخت حق بیمه هشت ماه در یکسال گروه هدف توسط دولت انجام می شود و بیمه شدگان به نوعی حق بیمه چهار ماه را پرداخت می کنند اما اگر این قشر نتوانند سهم حق بیمه خود را سالیانه پرداخت کنند از یارانه های دولتی بهره مند نخواهد شد.

 

وی افزود: خانوارهایی که به علت مشکلات اقتصادی نتوانسته اند حق بیمه سالیانه را پرداخت کنند در صورت برقراری سهم دولت را نیز باید پرداخت کنند که این امر برای این قشر ضرر است.

 

وی جمعیت مشمول این صندوق که شامل جمعیت بالای ۱۸ تا ۵۰ سال است حدود ۱۸۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون از این تعداد بیش از ۶۵ هزار نفر بیمه شده اند، به طور میانگین در هر خانوار مشمول روستایی و عشایری هم اینک یک نفر زیر پوشش صندوق است.

 

وی اضافه کرد: بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه سالانه و به شرط داشتن حداقل ۶۵ سال سن از مستمری پیری برخوردار می شود در صورت فوت به دلیل حادثه ناشی از کار، بدون احتساب سابقه بیمه و در غیر اینصورت با داشتن یکسال سابقه و ۹۰ رور ارتباط بیمه ای در سال آخر، افراد تحت تکفل مشمول مستمری می شوند.

 

غلامزاده خاطرنشان کرد: در صورت وقوع حادثه ناشی از کار، بدون احتساب سابقه بیمه و در صورت وقوع حادثه غیر ناشی از کار و با شروع بیماری پس از یک سال سابقه به شرط داشتن ۹۰ روز ارتباط بیمه ای، بیمه شده می تواند مشمول مستمری از کار افتادگی کلی ۶۶ درصد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار