رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی مطرح کرد:
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به ضعف شدید زیرساخت ها در این استان، گفت: برخی رفتارها طوری است که گویی خراسان شمالی جزو استان های کشور محسوب نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸ 06 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،علی جدی پیش از ظهر دو شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مردم خراسان شمالی همواره در صحنه و پای کار نظام بودند؛ در انتخابات مردم این استان حماسه آفریدند اما خدمات به تهران می‌رود.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی ادامه داد: تشکر از مردم خراسان شمالی با توجه بیشتر به این استان انجام می‌شود.

 

وی اشتغال را یکی از دغدغه‌های مهم مردم خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: علی رغم استان شدن خراسان شمالی هیچ صنعت مولدی در این استان ایجاد نشد و این امر باعث مهاجرت مردم شد به همین دلیل طی سال‌های ۹۰ تا ۹۵ رشد جمعیت استان نزدیک به صفر بود.

 

جدی با اشاره به تولید ۳ برابر ظرفیت خراسان شمالی در حوزه کشاورزی و دامپروری، گفت: خام فروشی باعث شده سالانه چند صد هزار دام زنده از استان خارج شود.

 

نماینده شیروان در مجلس تصریح کرد: خراسان شمالی تنها استانی است که یک کیلومتر راه آهن ندارد و علی رغم کلنگ زنی چندباره پروژه مشهد به گرگان، اما هیچ گاه این موضوع انجام نشده است.

 

وی با اشاره به جمعیت روستایی خراسان شمالی که ۴۵ درصد مردم را تشکیل می‌دهند، افزود: در تأمین آب شرب و کشاورزی دچار مشکل هستیم لذا نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه در این حوزه می‌باشیم.

 

جدی با اشاره به ۳۰۰ کیلومتر مرز استان، بیان کرد: متأسفانه استان بازارچه و گذرگاه مرزی ندارد؛ گویی خراسان شمالی جز استان‌های کشور نیست.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در انتها با اشاره به تصویب ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات محرومیت زدایی در کشور، گفت: سازمان برنامه و بودجه محل خرج کرد این اعتبار را مشخص کرده در حالی که این اقدام همان رویه قبلی است و محرومیت زدایی صورت نمی‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار