نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: نمایندنماینده ولی فقیه در خراسان شمالی
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مکتب شهید سلیمانی را دارای ۳ عنصر دانست و گفت: عشق به خدا و توحید، عشق به ولایت و رهبری و عشق به مردم در تفکر سردار دل ها وجود داشت.
کد خبر: ۱۰۲۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳ 03 January 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری صبح دو شنبه در مراسم گرامیداشت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی که در مصلی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارد که اجرای آن می‌تواند یک ملت را احیا کرده و باعث رشد و حرکت آن شود.

 

امام جمعه بجنورد ادامه داد: الگوگیری از مکتب سردار سلیمانی رشد فردی و اجتماعی در پی خواهد داشت.

 

وی افزود: مکتب حاج قاسم سلیمانی دارای جهان‌بینی، قاعده مندی، تفکر و برنامه‌ریزی بود که در نهایت منجر به موفقیت وی در تمامی عرصه‌ها شد.

 

حجت الاسلام نوری به سه عنصر مهم مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: عشق به خدا و توحید، عشق به ولایت و رهبری و عشق به مردم سه عنصر مهم مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه همه زندگی شهید سلیمانی در این سه عنصر خلاصه می‌شود، تصریح کرد: عبادات، مناجات و اخلاص شهید سلیمانی کاملاً بی ریا و بر اساس عشق به معبود بود و کار کردن در راه خدا برایش خستگی نداشت.

 

وی در خصوص عشق به ولایت و رهبری در مکتب شهید سلیمانی نیز افزود: شهید سلیمانی از عشق اهل بیت به عشق ولایت رسید و در آن ذوب شد و خود را سرباز ولایت می‌دانست و واقعاً این چنین بود.

 

حجت‌الاسلام نوری به ویژگی عشق به مردم در مکتب شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی مرز نمی‌شناخت و در هر جایی که مظلومی وجود داشت برای دفاع از او بر می خاست.

 

وی تاکید کرد: هنگام شهادت حاج قاسم سلیمانی، تمامی گروه‌های مردمی و اقشار از شیعیان و اهل سنت گرفته تا ایزدی‌ها و مسیحی‌ها در مساجد، منازل و کلیساها برای او سوگواری کردند که نشان از مردمی بودن شهید سلیمانی دارد.

 

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: شهید سلیمانی مردم ایران، عراق و سوریه را بسیج کرد تا در مقابل داعش و استکبار بایستند؛ اگر شهید سلیمانی نبود ما اکنون با کشورهای ظالم، همسایه بودیم.

 

امام جمعه بجنورد در انتها گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بارها از عظمت شهید سلیمانی سخن گفتند که کم نظیر بود؛ ایشان عقیده دارند که شهید سلیمانی یک فرد نیست بلکه یک نهضت و مکتب است و به همین دلیل باید زنده نگه داشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار