دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: در ۹ ماهه امسال، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ 06 January 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سعید آیتی اظهار داشت: از این میزان کشفیات بیش از ۲ هزار و ۳۶۰ کیلوگرم مربوط به کشف مواد مخدر سنتی و ۴۰ کیلوگرم نیز در حوزه مواد مخدر صنعتی بوده است.

 

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۱۰۴ طرح مقابله و مبارزه با شیوع اعتیاد در استان اجرایی شد که پیرو آن ۳۰۰ معتاد و ۶۰۰ خرده فروش توسط پلیس دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

آیتی با اشاره به اجرای «طرح یاریگران زندگی» گفت: این طرح با هدف گسترش سطح آموزش‌ها به‌ منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد به صورت همزمان در بیش از ۵۰۰ مدرسه استان برای ۱۲۸ هزار دانش‌آموز، والدین و اولیای مدارس اجرایی شده است.

 

وی همچنین با اشاره به تجهیز ۱۵۶ خانه ورزش روستایی در استان از سال ۹۶، گفت: در ۹ ماهه امسال شورای مبارزه با مواد مخدر استان، هفت خانه ورزش را با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال با هدف تشویق جوانان روستایی به ورزش تجهیز کرده است.

 

آیتی افزود: اعتبارات تجهیز خانه ورزش روستایی در اختیار اداره کل ورزش استان قرار می گیرد و آنها بر اساس نیازسنجی ها این خانه های ورزش را تجهیز می کنند.

 

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی یادآور شد: همچنین در راستای بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای مقابله با شیوع اعتیاد در استان، امسال با ۴۰ سمن در استان تفاهم نامه عقد شد./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار