مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: این نهاد در اجرای طرح «رویش امید» به ۲۴۰ زوج نابارور بسیجی و غیربسیجی استان تا سقف ۲۰ میلیون تومان کمک کرد
کد خبر: ۱۰۲۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ 22 January 2022

 

 گزارش تابناک خراسان شمالی، عیسی برجی با بیان اینکه خدمات ارائه شده در قالب کمک هزینه بلاعوض است افزود: برای درمان به زوج ها وام داده نمی شود بلکه‌ آنان اسناد پزشکی خود را ارائه می دهند و با کمک مالی این نهاد به درمان خود ادامه می دهند.

 

وی افزود: در راستای درمان زوج های نابارو تاکنون یکهزار و ۸۰۰ نفر شناسایی شده اند که از آنان می خواهیم برای درمان خود به مراکز درمانی مراجعه کنند و اسناد پزشکی خود را برای دریافت کمک مالی ارائه دهند.

 

برجی اظهار داشت: آمار دقیقی از زوج های نابارور در استان نداریم اما دانشگاه علوم پزشکی سه هزار و ۸۰۰ نفر را شناسایی کرده است.

 

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: بسیجان فعال و عادی و حتی سایر اقشار می توانند به موسسه خدمات درمانی بسیجیان و یا بنیاد تعاون استان مراجعه کنند و پرونده تشکیل دهند.

 

بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند از مجموع این تعداد ۱۴۰ نفر پزشک و پیراپزشک عضو بسیج جامعه پزشکی هستند.

 

 بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حدود ۲۰.۲ درصد زوج ها در کشور نابارور هستند اما رقم دقیقی از زوج های نابارور خراسان شمالی وجود ندارد.

 

 خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

 

بر اساس آمارهای موجود نرخ باروری در این استان ۲.۴ است که این میزان از میانگین کشوری بیشتر است.

 

شاخص جمعیتی نرخ باروری کل عبارت است از میانگین تعداد فرزندانی که یک زن در طول دوران بارداری خود معمولا از ۱۵ تا ۴۹ سال به دنیا می‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار