سرپرست کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: ۵۹ درصد اعضای کتابخانه‌های استان زن هستند، هم اینک ۴۵ هزار نفر از شهروندان این خطه عضو کتابخانه هستند.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 23 January 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مهدی آریان اظهار داشت: هم اینک بیش از ۲۶ هزار نفر از اعضای کتابخانه های عمومی این استان زن هستند.

 

وی در خصوص طرح‌ سراسری عضویت رایگان بانوان در کتابخانه‌های عمومی گفت: به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر عضویت در تمامی کتابخانه های عمومی استان رایگان است.

 

وی افزود: علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی برای برخورداری از کد تخفیف عضویت رایگان یکساله کتابخانه ها به مناسبت بزرگداشت مقام زن و مادران، ‌می توانند امروز با مراجعه به پرتال کتابخانه ها و انتخاب گزینه دریافت کد تخفیف، با وارد کردن شماره تماس و کد ملی کد بگیرند که پیامک آن نیز به صورت آنی ارسال می‌شود.

آریان اظهار داشت: همچنین داوطلبان ثبت نام نیز فرصت دارند با مراجعه به کتابخانه ثبت نام خود را تکمیل کنند.

 

سرپرست کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: هم اینک ۷۶ باب کتابخانه عمومی در سطح استان وجود دارد که در این مراکز فرهنگی حدود ۹۰۰ هزار جلد کتاب وجود دارد.

 

آریان با بیان اینکه نرخ عضویت به ازای هر ۱۰۰ نفر از جمعیت محاسبه می شود گفت: براساس آمارها در شاخص عضویت جزو استان های برتر کشور هستیم.

 

سرپرست کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: شهروندان استان در ۹ ماه سال جاری ۲۲۶ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌ها به امانت گرفتند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۲ بر ابر رشد دارد./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار