شاخص کل بازار بورس تهران امروز (دوشنبه، ۶ اردیبهشت‌ماه) با ۱۵ هزار و ۵۳۲ ‌واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۲۲ هزار واحدی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ 26 April 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۶ میلیارد و ۳۷۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۱ هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال و در بیش از ۹۷۹ هزار و ۷۹۱ نوبت معامله شد.

 

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۲۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۵ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال و در ۶۳۶ هزار و ۳۳۸ نوبت معامله شد.

 

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با چهار هزار و ۷۹۶ واحد افزایش به ۴۱۰ هزار و ۳۱۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۹۸۵ واحد رشد به ۲۵۵ ‌هزار و ۳۷۰ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد و شاخص بازار دوم، ۳۵ هزار و ۱۰۱ واحد افزایش داشتند.

 

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲ هزار و ۵۸۳ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۴۷۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۳۳۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۶۹۸ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۶۹۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۷۵ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۵۷۶ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

 

در مقابل پتروشیمی جم (جم) با ۱۷۶ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱۴۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۱۲۳ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۱۱۹ واحد، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۵۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۰ واحد و سپنتا (فپنتا) با ۴۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت تهران (شتران) و گروه بهمن (خبهمن) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۱۸۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

 

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۷۶ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۹۰۲ واحد رسید.

 

در این بازار سه میلیارد و ۷۴۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۶ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۴۳ هزار و ۴۵۳ نوبت بود.

 

نمادهای پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پویا زرکان آق دره (فزر)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و گروه توسعه ملی مهر آیندگان (ومهان) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 

همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (قچار)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) و بیمه سامان (بساما) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند./ایرنا

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار