مسکو:
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که غربی‌ها برای ارسال تسلیحات به اوکراین در حال رقابت با یکدیگر هستند.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸ 27 April 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که کشورهای غربی در حال رقابت با یکدیگر برای ارسال تسلیحات به اوکراین هستند.

 

وی که در برنامه‌ای در شبکه «روسیا 1» مصاحبه می‌کرد، گفت: «به نظر می‌رسد که این کشورها لجام گسیخته شده و در حال رقابت بوده و به فراهم کردن تسلیحات بیشتر برای اوکراین می‌پردازند و در عین حال نیز می‌گویند که در تلاش برای صلح بوده و اقدامات خصمانه باید متوقف شود».

 

زاخارووا اضافه کرد: «این منطقی است که بگویم این اقدام متنافض است. رفتاری که بیشتر در زمینه تحقق صلح بوده، تشویق برای انجام مذاکرات است».

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار می‌یبرند تا مرحله فعال عملیت نظامی روسیه در اوکراین را با تاخیر مواجه کنند».

 

«کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان روز سه‌شنبه گفت که برلین مجوز تحویل تانک‌ به اوکراین را صادر می‌کند؛ اقدامی که نشان‌دهنده تغییر آشکار در سیاست محتاطانه برلین در حمایت نظامی از کی‌یف خواهد بود.

 

لامبرشت در نشست بین‌المللی وزرای دفاع در پایگاه هوایی «رامشتاین» نیروهای آمریکایی و ناتو در خاک آلمان گفت که دولت آلمان موافقت کرده که تحویل تانک‌های مجهز به سیستم‌های ضد هوایی مستعمل «گپارد» Gepard را امضا کند.

 

چهل کشور در این پایگاه هوایی در جنوب غربی آلمان مذاکرات اضطراری برای تقویت توان دفاعی اوکراین برگزار می‌کنند. به گفته «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا این نشست که به دعوت ایالات متحده برگزار شده، بر انجام کارهایی برای ایجاد قابلیت و ظرفیت بیشتر نیروهای اوکراینی متمرکز است.

 

پاریس توپ‌های سزار را با برد ۴۰ کیلومتر تحویل می‌دهد و انگلیس هم موشک‌های ضدهوایی «استاراستریک» Starstreak را ارائه کرده است./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار