معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان دبستانی پرداخت و گفت: بازه زمانی برگزاری آزمون‌های کتبی در تمامی پایه‌ها از روز یکشنبه یکم تا روز پنجشنبه دوازدهم خرداد ماه ۱۴۰۱ است.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶ 09 May 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان دبستانی پرداخت و اظهار کرد: در دوره اول ابتدایی یعنی پایه‌های اول، دوم و سوم در دروس فارسی و ریاضی و در دوره دوم ابتدایی یعنی پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در دروس فارسی، ریاضی و علوم علاوه بر ابزارهای مختلف ارزشیابی کیفی - توصیفی، در پایان سال تحصیلی آزمون‌های کتبی برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: در پایه‌های اول تا پنجم، برگزاری آزمون کتبی به صورت کلاسی بوده و تمامی فرایندهای آن اعم از طراحی سؤالات، اجرای آزمون و تصحیح اوراق بر عهده معلم مربوطه است.

 

* امتحان پایه ششمی‌ها «هماهنگ منطقه‌ای» است

 

حکیم‌زاده درباره برگزاری امتحانات پایه ششم، گفت: در پایه ششم بر اساس مصوبه جلسه ۸۵۹ مورخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ شورای عالی آموزش و پرورش علاوه بر ابزارهای مختلف ازشیابی کیفی - توصیفی، آزمون هماهنگ منطقه‌ای با سؤالات واحد و برنامه معین و به طور همزمان از سوی اداره آموزش و پرورش منطقه در مدرسه برگزار می‌شود.

 

وی درباره زمان برگزاری امتحانات دبستانی‌ها، بیان کرد: بازه زمانی برگزاری آزمون‌های کتبی در تمامی پایه‌ها از روز یکشنبه یکم تا روز پنجشنبه دوازدهم خرداد ماه ۱۴۰۱ است. البته در مناطق گرمسیری، تصمیم‌گیری در خصوص بازه زمانی آزمون‌ها بر عهده ستاد امتحانات هر استان است.

 

حکیم‌زاده تصریح کرد: نتایج آزمون‌های کتبی، در کنار سایر ابزارهای ارزشیابی کیفی - توصیفی برای توصیف عملکرد و تصمیم گیری در خصوص ارتقای دانش‌آموزان، بهبود و جبران ضعف‌ها، پیشنهاد و اجرای مداخلات جبرانی آموزشی استفاده می‌شود./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار