هشدار قاضی‌القضات خراسان شمالی؛
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از ورود دستگاه قضا به موضوع چاه‌های غیر مجاز آب خبر داد و گفت: با ترک فعل مدیران در این حوزه برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶ 10 May 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده اظهار کرد: علیرغم اجرای برخی طرح‌ها در حوزه آبخیزداری، تبعات خشکسالی‌های اخیر و کمبود منابع آبی همچنان دامنگیر استان بوده و در این میان معضل چندین ساله چاه‌های غیرمجاز به عنوان یکی از عوامل تهدید منابع آبی، تاکنون لاینحل مانده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با انتقاد از موضع انفعالی برخی دستگاه‌های متولی در این خصوص، ادامه داد: دستگاه قضائی استان از حیث صیانت از حقوق عامه و بیت المال به این قبیل موضوعات ورود کرده است.

 

وی تداوم معضل چاه‌های غیرمجاز در سالیان متمادی را از جمله موجبات تشدید تنش‌های آبی دانست و افزود: دستگاه قضائی استان در ورود به موضوع چاه‌های آب غیرمجاز کاملاً جدی و مصمم است.

 

حجت الاسلام براتی زاده با انتقاد از روند افزایشی حفر چاه‌های غیرمجاز در خراسان شمالی، عواملی همچون افزایش شاخص‌های جمعیتی، برداشت بی رویه از منابع آب‌های زیر زمینی، کشت محصولات پر آب طلب، سنتی بودن روش‌های آبیاری در کشاورزی و کاهش بارندگی‌ها و نزولات جوی در سال‌های اخیر را بعنوان بعضی از علل شکل گیری بحران آب در استان بر شمرد.

 

وی ضمن اشاره به دستورالعمل نحوه مقابله با ترک فعل مدیران، در خصوص هر گونه تساهل، تسامح، قصور و تقصیر در این خصوص هشدار داد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در انتها گفت: مهاجرت روستاییان به شهرها، حاشیه نشینی و بروز تنش‌های اجتماعی می‌تواند از جمله آثار نگران کننده تداوم سو مدیریت‌ها در زمینه منابع آب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار