مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی با اشاره به پروژه های تحولی تعریف شده در حوزه گردشگری استان، گفت: تا پایان سال ظرفیت اقامت مسافران را به ۲ برابر افزایش خواهیم داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵ 15 May 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، علی مستوفیان اظهار کرد: از سند آمایش سرزمینی خراسان شمالی در حوزه گردشگری ایرادات متعددی گرفتیم و اصلاحات مد نظر را اعلام کردیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب پیرامون گردشگری در خراسان شمالی، گفت: سند راهبردی گردشگری استان در حال آماده شدن است.

 

وی افزود: با مسئولان خراسان رضوی برای جذب گردشگران خارجی به خراسان شمالی رایزنی‌هایی شده است زیرا زائران زیادی به دنبال فضاهای بکر، زیبا و سرسبز هستند و خراسان شمالی از این ظرفیت بهره مند است.

 

مستوفیان با اشاره به حضور فعال خراسان شمالی در نمایشگاه گردشگری کشور، ادامه داد: مسئولان ملی در غرفه خراسان شمالی حضور یافتند و سعی کردیم صنایع دستی استان از جمله فرش دورو را معرفی کنیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان با اشاره به لزوم ماندگاری مسافران در استان، تصریح کرد: اقداماتی همچون آموزش برای صنعت گران و کسبه، برند سازی محصولات توسط اتاق بازرگانی، توریسم درمانی و برگزاری کلاس برای مسئولان بوم گردی‌ها از جمله برنامه‌های این اداره است.

 

سفر مهم وزیر میراث فرهنگی به خراسان شمالی

 

وی از رشد ۶۸ درصدی اعتبارات تملک این نهاد خبر داد و گفت: پیگیر سفر وزیر میراث فرهنگی به استان هستیم.

 

مستوفیان خاطرنشان کرد: در ۵ محور، ۳۰ پروژه با اعتبار ۳۱۵ میلیارد تومان تعریف شده است که جذب نیمی از آن نیز متناسب با بودجه چند سال اداره کل است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان با تاکید بر اینکه چند پروژه سرمایه گذاری کلان در دست پیگیری است، گفت: تا پایان سال ظرفیت اقامت مسافران را به ۲ برابر افزایش خواهیم داد.

 

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۱۶، ۶۰ میلیارد تومان مصوب شده است که در کنار اعتبارات سفر رئیس جمهور می‌تواند تحولاتی را بیافریند.

 

مستوفیان با اشاره به آب گرم ایوب به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان، گفت: این محل تا مدتی قبل وضعیت بسیار نامطلوبی داشت اما اکنون رو به بهبود است.

 

ثبت بهکده رضوی به عنوان روستای صنعتی

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان ادامه داد: در سند راهبردی گردشگری کشور، وظیفه دستگاه‌ها در حوزه گردشگری مشخص شده است لذا بسیاری از موضوعات دست میراث نیست.

 

وی در خصوص حواشی پیش آمده در نوروز گاه ارگ بلقیس و انعکاس آن در فضای مجازی، گفت: این اتفاق با هماهنگی میراث فرهنگی نبود و لذا مسئله را گزارش دادیم؛ از آن پس اجازه برگزاری نوروز گاه را ندادیم.

 

مستوفیان با اشاره تپه باستانی ریوی تصریح کرد: تبدیل این محل به پایگاه باعث جذب ردیف بودجه و طبعاً جذب نیرو و اشتغال خواهد شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان از ثبت ملی بهکده رضوی به عنوان روستای صنعتی خبر داد و گفت: بسیاری از اماکن محل مورد نظر خالی است که باید رونق یابد.

 

وی در پایان گفت: برای استفاده از ظرفیت سبزه میدان باید عدم ضربه دیدن بازاریان را نیز مد نظر قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار