گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اذعان دارد که برنامه هسته‌ای ایران در سال ٢٠٢١ تحت نظارت زیاد این نهاد بین‌المللی قرار داشته است.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ 15 May 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، به نقل از بلومبرگ، گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اذعان دارد که برنامه هسته‌ای ایران در سال ٢٠٢١، به میزان بی‌سابقه‌ای تحت نظارت این نهاد بین المللی قرار داشته است.

 

بنا به گزارش بازرسان آژانس، بازرسان این نهاد در سال ۲۰۲۱ دسترسی گسترده‌ای به تأسیسات هسته‌ای ایران داشته‌اند.

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین می‌گوید در سال ٢٠٢١ در ٢١ تأسیسات هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران روزانه بیش از یک بازرسی انجام داده است.

 

در گزارش جدید آژانس گفته شده که بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران حتی پس از تصمیم تهران برای عقب نشینی از برخی محدودیت‌ها به تبع خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، اما دارای رکورد قابل توجه و بسیار زیاد بوده است.

 

گزارش جدید آژانس درباره بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران در حالی منتشر شده که مذاکرات پیرامون توافق هسته‌ای به دلیل عدم تصمیم‌گیری سیاسی طرف‌های غربی و آمریکایی همچنان متوقف باقی مانده است.

 

به گزارش مهر، روز گذشته «محمد مرندی»، مشاور هیأت ایران در مذاکرات برچیدن تحریم‌ها در وین در گفتگویی اعلام کرده بود که «موارد عدم امضای توافق تاکنون متعدد است. مساله اصلی حتی بحث لیست تروریستی آمریکا نیست. توافق دست یافتنی است، اگر غربی‌ها شروط منطقی ایران را تأمین کنند، با توافق فاصله چندانی نداریم.»/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار