نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به محدود شدن سفر اربعین طی دو سال گذشته، گفت: مسئولان استان از اکنون تمامی اقدامات لازم برای سفر راحت زائران به اربعین را فراهم کنند.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ 22 May 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری صبح یک شنبه در جلسه هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی، اظهار کرد: شرایط ثبت نامی و رفاهی اعزام زائران به عتبات عالیات، در صورت موافقت دولت عراق با پذیرفتن زائران، فراهم شود.

 

وی افزود: طی ۲ سال گذشته تمامی اقدامات عمرانی و رفاهی برای اعزام زائران به اربعین به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود ولی امسال باید این شرایط فراهم شود.

 

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: برنامه ریزی لازم در صورت لزوم برای اعزام فراهم شود و تمامی دستگاه‌ها با سازمان حج و زیارت هماهنگی لازم را داشته باشند و تمهیدات لازم برای جایگاه موکب ها و امنیت زائران اندیشیده شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: برآورد لازم برای تعداد زائران در مراسم اربعین و سایر عتبات دیگر انجام شود تا تدارک تعداد وسیله نقلیه به همراه اقلام اساسی برای تغذیه زائران به خوبی تدبیر شود.

 

وی عنوان کرد: کمک به عتبات به صورت داوطلبانه انجام می‌شود و ارزش این نهاد نیز به مردمی بودن آن است و لازم است تا فعالیت تبلیغی در این زمینه انجام شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری یادآور شد: مراسم اربعین به راحتی ظرفیت و ارزش مکتب شیعه را نمایان می‌کند و حرکت مردم مسلمان در جهان شوری به پا می‌کند که جهانیان در حیرت این روز می‌مانند.

 

وی خاطرنشان کرد: اربعین فتوت و جوانمردی امام حسین (ع) را نشان می‌دهد و این اهمیت برای همگان مشخص است بنابراین این آئین باید با شکوه خاص برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار