روسیه اعلام کرده است که حداقل ۲۰ روزنامه نگار حامی روسیه در اوکراین تا کنون به قتل رسیده اند.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 29 May 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، به نقل از جورزالیم پست، هیئت روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه در توییتی اعلام کرد که از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۲۰ روزنامه نگار در اوکراین به قتل رسیده اند.

 

پیشتر نیز در ۲۵ آوریل، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که روسیه چندین مأمور از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را شناسایی کرده است که با سرویس‌های امنیتی اوکراین برای ترور روزنامه‌نگاران روسی همکاری می‌کردند.» پوتین گفت: «آنها به سیاست ترور و به آماده سازی برای کشتن روزنامه نگاران ما روی آورده اند.»

 

در حالی که ادعاها مبنی بر توطئه ایالات متحده با اوکراین برای قتل روزنامه نگاران روسی در دست بررسی است، شواهدی وجود دارد که اوکراین قبل از جنگ روزنامه نگاران طرفدار روسیه را سرکوب کرده است.

 

به گفته سازمان دیده‌بان عفو بین‌الملل، سرویس امنیتی اوکراین (SBU) چندین رسانه را به دلیل سیاست‌های طرفدار روسیه هدف قرار داده است.

 

علاوه بر این، عفو بین‌الملل اعلام کرده است که مقامات اوکراینی در تحقیق درباره قتل روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر، مانند قتل «واسیل مرویتسکی» در یک خودروی بمب‌گذاری شده، کند عمل می‌کنند و ادعا می‌شود که دولت «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در اقدامی هماهنگ و دامنه دار صاحب روزنامه «کیف پست» را برای تعطیل کردن این روزنامه تحت فشار قرار داده است.

 

از همان ابتدای آغاز جنگ در اوکراین نیز، کرملین یکی از اهداف خود در این عملیات نظامی را حمایت از روس زبان‌ها و طرفداران روسیه در مناطق شرقی اوکراین اعلام کرده بود که تحت فشار دولت کی یف قرار دارند./مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار