رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: هنوز امسال شهریه‌ای را برای سال تحصیلی 1402ـ1401 اعلام نکردیم و قرارمان این است که شهریه را درصدی اعلام نکنیم.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵ 29 May 2022

 

 

به گزارش خبرنگار تابناک خراسان شمالی، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در برنامه سلام صبح‌ بخیر شبکه 3، اظهار کرد: 18 هزار مدرسه غیردولتی در سطح کشور داریم.

 

وی ادامه داد: هنوز امسال شهریه‌ای را برای سال تحصیلی 1402ـ1401 اعلام نکردیم و قرارمان این است که شهریه را درصدی اعلام نکنیم و بر اساس الگوی تعیین شهریه و نسبت به فرایندهایی که در مدرسه انجام می‌شود و با توجه به اجرای سند تحول و شاخص‌های کیفی، فضا و نیروی انسانی، شهریه هر مدرسه اعلام شود.

 

*شهریه مراکز آموزشی را به استان‌ها واگذار کردیم

 

محمودزاده با بیان اینکه شهریه مراکز آموزشی را به استان‌ها واگذار کردیم که بر اساس الگوی تعیین شهریه است، گفت: اما درباره مدارس غیردولتی باید متناسب با فعالیت‌هایشان شهریه اعلام کنند. 

 

وی تصریح کرد: کیفیت بخشی برای ما کنکور و المپیادها نیست بلکه همه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و ورزشی برایمان مهم است یعنی تعلیم و تربیت تمام ساحتی مدنظر است.

 

* قرارمان این است عددی که اعلام می‌کنیم با عددی که از اولیا گرفته می‌شود، یکی باشد 

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس غیردولتی تا 50 درصد نسبت به شهریه می‌توانند برای فعالیت‌های فوق برنامه دریافت کنند، گفت: قرارمان این است عددی که اعلام می‌کنیم با عددی که از اولیا گرفته می‌شود، یکی باشد البته این رقم جدا از فعالیت‌های فوق برنامه است.

 

وی در خصوص موضوع نامه یکی از مدیران کل آموزش و پرورش به خودش برای تأسیس مدرسه غیردولتی، اظهار کرد: این مجوز لغو شد؛ در کل بگویم ما تلاش می‌کنیم مجوز را به کسانی بدهیم که صلاحیت حرفه‌ای دارند.

 

*قرارگاهی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است

 

محمودزاده گفت: در مطالعات مشخص شده است که 18 درصد دانش‌آموزان دنیا در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند و 13 درصد دانش‌آموزان از این تعداد در مدارس وابسته درس می‌خوانند؛ ما نیز در مأموریت جدید دنبال این هستیم که با مؤسسات مختلف هماهنگی کنیم و روند فعالیت را گسترش دهیم.

 

وی درباره اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: قرارگاهی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است تا مشخص شود چه برش‌هایی از سند تحول در مدرسه و چه برش‌هایی در ستاد اجرا شود و در این راستا محتواهای آموزشی بر اساس سند تحول باشد. /فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار