جانشین حج و زیارت خراسان‌شمالی از تمدید پیش ثبت نام اربعین از طریق سامانه سماح خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ 26 July 2022

به گزارش تابناک خراسان شمالی، علیرضا ترکانلو با بیان این مطلب افزور: پیش ثبت نام اربعین از طریق سامانه سماح تمدید شده است و زائران سفر اربعین تا قبل از سفر می‌تواند در سامانه ثبت نام کنند.

وی همچنین با اعلام اینکه از زمان همه گیری کرونا در کشور تاکنون کاروان‌های زمینی سفر عتبات برقرار نبوده است، گفت: در حال حاضر کاروان‌های زمینی برای سفر به عتبات برقرار شده است.

جانشین حج و زیارت خراسان‌شمالی افزود: اولین کاروان زمینی عتبات از ۲۰ تیرماه اعزام شده است و تاکنون ۸ کاروان از طریق زمینی به عتبات اعزام شده‌اند.

وی اعلام کرد: خوشبختانه تمامی کاروان‌های حجاج خراسان‌شمالی به سلامت به استان بازگشته‌اند.

ترکانلو بیان داشت: در راستای عدم ازدحام در مرزهای خروجی به سمت عراق در ایام اربعین دو طرح کنترل زائر به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته زائران علاوه بر مرزهای شلمچه، چذابه، خسروی و مهران از طریق مرز سومار و حاج عمران نیز می‌توانند در ایام اربعین عازم کشور عراق شوند.

جانشین حج و زیارت خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه مطمئناً با اضافه شدن مرزهای سومار و حاج عمران تردد و ازدحام در سایر مرزها کاسته خواهد شد، اضافه کرد: در اجرای طرح کنترل زائران توقفگاه‌هایی در طول مسیر حرکت زائران در نظر گرفته شده و به اندازه پذیرش پایانه‌های مرزی زائران به سمت مرز حرکت خواهند کرد.

کتایون حسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار