مدیرکل دفتر حقوقی امور استان ها، مجلس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور:
مدیرکل دفتر حقوقی امور استان ها، مجلس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور با اشاره به اینکه هنرمند ابزار نیست، گفت: هنرمندان ابزار آفرین، صاحب علوم و فنون هستند‌.
کد خبر: ۱۰۷۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ 27 October 2022

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد رضا سوقندی در نشست صمیمی با فعالان سینمایی خراسان شمالی که ظهر امروز در محل سالن جلسات شهید مصطفی کریمی برگزار شد، با اشاره به اینکه هنرمند ابزار نیست، افزود: هنرمندان ابزار آفرین، صاحب علوم و فنون هستند‌.
وی به مزیت های نسبی و رقابتی استان خراسان شمالی اشاره کرد و بیان داشت: مزیت نسبی خراسان شمالی مردم آن است.
سوقندی با بیان اینکه بایستی مانع زدایی کنیم، تصریح کرد: یکی از راه های تسهیل گری برداشتن راه ها و بازکردن اندیشه ها است.
وی انعقاد تفاهم نامه سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور با استانداری خراسان شمالی را در راستای برگزاری برنامه هایی با کیفیت بهتر و نگاه جدی تر به حوزه سینما مهم دانست.
سوقندی به آموزش در حوزه سینما تاکید کرد و بیان داشت: بایستی آموزش ها به صورت مستمر و در طول سال برگزار شود تا از این طریق شاهد تولیدات فاخر از سوی هنرمندان این حوزه باشیم.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: برنامه‌ریزی‌ برای آموزش رایگان فیلم سازان شهرستان ها در دستور کار قرار دارد. حبیب ایل بیگی اظهار داشت: آموزش از اهمیت بسیاری در صنعت سینما برخوردار است که نقش بسیار مهمی در توسعه صنعت سینما در بلند مدت و کوتاه مدت خواد داشت.
وی تصریح کرد: آموزش از راه دور برای هنرمندان در حوزه سینما فراهم است و به علاقمندان در این حیطه کمک می کند.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی افزود: دولت سیزدهم با حضور در استان ها و گفتمانی که با هنرمندان برگزار می کند در صدد برطرف کردن مشکلات این قشر است.
وی بیان کرد: نگاه سازمان سینمایی به این حوزه منطقه ای است و باید از تمرکز گرایی خارج شویم.
ایل بیگی گفت: در سفرهای استانی تفاهم نامه هایی منعقد می شود و در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری می شود.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: استان های زیادی متقاضی ساخت مستند شهدا هستند که در باره سخت گیرهایی اعمال می شود چرا که باید این گونه مستندها فیلم نامه های قوی داشته باشد.
وی تصریح کرد: هفته های فیلم و عکس در استان ها برگزار می شود که اینگونه اقدامات موجب می شود تا فیلم سازان آزاد با شرکت در این برنامه ها و سنجیده شدن آنها تولیدات فاخری ارایه دهند.
ایل بیگی اضافه کرد: همچنین در رابطه با فیلم کوتاه بودجه هایی در نظر گرفته شده است و به سمت تولیدات فاخر در این حوزه حرکت می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار