مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: "احسان امیری" دانش آموز دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی بجنورد برگزیده کشوری شصتمین سال جایزه "بنیاد فرهنگی البرز" در بخش دانش آموزی شد.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 08 November 2022

ابوالقاسم اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این جشنواره ویژه دانش آموزان پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی و همچنین رشته‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی تصریح کرد: زمان ثبت نام در این جشنواره پایان تیرماه و زمان اعلام نتایج بعد از بررسی هیات داوران در نیمه آبان ماه سالجاری بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: گواهی اهدایی جایزه البرز یک گواهی معتبر بین‌المللی برای مسیر علمی دانش‌آموزان بوده و هدف اصلی این جشنواره، ترویج فرهنگ علم‌آموزی و تجلیل از نخبگان دانش‌آموز کشور است.

اکبری بیان کرد: در مجموع یکهزار و ۵۵۴ نفر از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کرده بودند که از این تعداد ۴۷ نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند که "احسان امیری" دانش آموز بجنوردی موفق به دریافت جایزه البرز در بخش دانش آموزی شد.

وی یادآور شد: این نخبه بجنوردی جزو دانش آموزان دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی بجنورد است.

بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش­‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی تاسیس شد. این امر از طریق اعطای «جایزه بنیاد البرز» و به صورت مستمر و سالانه انجام می‌گیرد.

یکهزار و ۹۶۵ دانش آموز زیر نظر ۴۸۰ فرهنگی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در مدارس سمپاد خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد؛ ۸۰۴ نفر در دوره اول متوسطه و مابقی در دوره دوم متوسطه تحصیل می کنند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار