سه پایگاه اورژانس با ۳۲ میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی و مشارکت خیران امروز(سه شنبه) با حضور شماری از مسوولان خراسان شمالی در فاروج افتتاح و کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ 08 November 2022

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حاشیه افتتاح این طرح ها به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پایگاه اورژانس مایوان به صورت موقت در ساختمان استیجاری راه‌اندازی می شود و همزمان عملیات احداث این پایگاه با مشارکت یکی از نیکوکاران سلامت از امروز آغاز خواهد شد.

دکتر سیدجواد پورنقی افزود: با افتتاح این پایگاه ۹ روستا با جمعیت هشت هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات اورژانس ۱۱۵ بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به کلنگ زنی پایگاه سلامت ۲ فاروج نیز گفت: بنای این پایگاه در مساحت ۲۲۰ متر مربع با ۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی تا ۶ ماه آینده ساخته خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: اینک هفت پایگاه سلامت روستایی و ۲ پایگاه سلامت شهری در فاروج در حال ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این شهرستان هستند.

پورنقی تقویت نظام شبکه و توزیع عادلانه خدمات حوزه بهداشت را سبب ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان استان برشمرد و گفت: پیرو سیاست‌های دولت مردمی و تحقق عدالت در نظام سلامت، به ارتقای این شاخص‌ها در شهرستان‌های خراسان شمالی توجه بیشتری خواهیم داشت.

هم اینک ۴۶ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری در خراسان شمالی فعال است.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار