کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: شب گذشته دمای هوا در ۶ شهرستان استان به زیر صفر درجه سانتیگراد رسید و مردم در مناطق مختلف شب سردی را سپری کردند.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 08 November 2022

به گزارش تابناک خراسان شمالی، هادی شیرازیدر این باره اظهار داشت: شب گذشته، دمای زیر صفر در ۱۶ ایستگاه از ۱۹ ایستگاه استان به ثبت رسید که بر این اساس بیشتر نقاط استان در اوسط پاییز هوای زمستانی را تجربه کردند.

وی گفت: در شب گذشته تنها از سه ایستگاه آشخانه، جاجرم و سنخواست دمای زیر صفر گزارش نشد و بر این اساس ۸۰ درصد از پهنه این استان به دمای زیر صفر درجه رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته روستای کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای ۵.۵ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان و البته دومین نقطه سرد کشور ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت اسماعیل آباد شهرستان اسفراین با بیشنیه دمای ۱۴ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان بود افزود: در بجنورد هم کمینه دمای هوا ۱.۵ درجه سانتیگراد و بیشینه آن ۷.۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: با خروج سامانه بارشی از استان تا پایان هفته جاری هوای نسبتا پایدار در مناطق مختلف حاکم است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار