معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: ۶ طرح گردشگری کشاورزی با اختصاص ۲۰ هکتار از باغ‌های این استان در دست اجرا است.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ 19 November 2022

به گزارش تابناک خراسان شمالی، ابوالفضل اسماعیلی در این باره اظهار داشت: درخواست های متقاضیان برای اجرای طرح های گردشگری کشاورزی در این استان در حوزه باغ های انگور، هلو و گُل است.

وی افزود: سقف سرمایه گذاری در اجرای هر یک از این طرح ها بیش از یک میلیارد ریال است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: سه طرح در منطقه بدرانلوی بجنورد اجرا می شود و بیشتر سرمایه گذاری این طرح ها در باغ های انگور بجنورد است و مابقی طرح ها نیز در مناطقی از شیروان و مانه و سملقان قرار دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اضافه کرد: مجریان این طرح ها ۷۰ درصد تسهیلات خواهند گرفت و مابقی نیز آورده متقاضی محسوب می شود.

وی عنوان کرد: اختصاص تسهیلات در این حوزه سقف ندارد و همچنین اجرای این طرح ها درآمد خوبی نیز برای متقاضان خواهد داشت چرا که از ناحیه فروش محصول سودی خوبی برای آنان حاصل خواهد شد.

اسماعیلی افزود: تنوع اقلیمی و موقعیت آب و هوایی استان، بستر مناسبی برای گردشگری کشاورزی به شمار می‌رود، وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان ظرفیتی برای شناخت بیشتر این منطقه در بین گردشگران است.

وی گفت: گردشگری کشاورزی می تواند برای کشاورزان و تولید کنندگان سودمند باشد و برای مناطق گردشگری معرفی و برند سازی محصولات کشاورزی زمینه بسیار خوبی دارد.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار