مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۶۰۸ نفر در ۹ ماهه امسال با ناوگان جاده ای استان سفر کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ 03 January 2023

محمد مشتری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد مسافر در قالب بیش از ۱۸۳ هزار سفر از مبادی شهرستان های استان به مقاصد مختلف جابه جا شدند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد سفرهای ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۳ درصد کاهش یافته است و شاهد اقبال مسافران به سفر با ناوگان بزرگتر از قبیل اتوبوس هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: امسال ۳۲ درصد مسافران با ناوگان اتوبوسی، ۳۹.۵ درصد با مینی بوس و ۲۸.۵ درصد با ناوگان سواری کرایه ای سفر کردند.

مشتری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرسودگی ناوگان مسافری استان گفت: ۵۳ درصد از ناوگان مسافری استان فرسوده است به طوری که ۶۲ درصد از ناوگان اتوبوسی، ۶۳ درصد از ناوگان مینی بوسی و ۵۷ درصد از سواری کرایه ها به سن فرسودگی رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۳۸ شرکت مسافربری در استان فعال است و شمار ناوگان عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سورای کرایه ای ۸۲۰ دستگاه است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار