سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: پیش بینی و تدابیر لازم اندیشیده شده است تا در صورت قطعی گاز چهار باب نانوایی سیار ۲ گانه سوز در استان دایر شود.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ 14 January 2023

مرتضی رجایی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در روزهای اخیر با برودت هوا مشکلی در زمینه تامین نان وجود نداشته است و چهار نانوایی‌ ۲ گانه سوز در صورت قطعی گاز فعال می شوند و مایحتاج مردم را فراهم می کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک باب نانوایی سیار به وسیله جمعیت هلال احمر استان و سه نانوایی سیار هم مربوط به نیروهای نظامی و انتظامی است که در زمان بحران دایر می شود.

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: پیش بینی های لازم انجام شده است تا برای جلوگیری از بروز مشکل تامین نان، نانوایی های کشیک فعال شوند و آرد مورد نیاز هم از محل ذخیره آرد بحران تامین می شود.

رجایی با اشاره به اینکه ۵۰ تن آرد برای زمان بحران ذخیره سازی شده است گفت: ذخیره آرد بحران مناسب است و در این باره نگرانی وجود ندارد.

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آرد مورد نیاز فصل سرما و بحران، در روستاها و نقاط سخت گذر توزیع شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره توزیع نفت سفید به عنوان سوخت جایگزین گاز طبیعی در استان گفت: از مردم انتظار می رود از اکنون برای دریافت نفت سفید در سامانه سدف ثبت نام کنند.

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: ثبت نام در سامانه سدف برای مردم تسهیل شده است و مردم با ثبت نام در این سامانه، نفت سفید به میزان ۲۰ لیتر به ازای هر خانواده دریافت کنند.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تولیدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار