مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به استان برای تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری مصوب شد که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان آن جذب شده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ 31 January 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، تقی صادقی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: این میزان اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام فرهنگی استان شامل مجتمع فرهنگی در شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، فاروج، گرمه و جاجرم هزینه می شود.

وی افزود: تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری "دوبرار" بجنورد با گستره ۱۲ هزار و ۶۵۰ مترمربع از مهمترین طرح های نیمه تمام استان است که بخش زیادی از این اعتبار در این پروژه هزینه می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: این طرح علاوه بر اعتبار سفر رییس جمهور، ردیف اختصاصی نیز دارد که ساخت آن باید تا سال ۱۴۰۳ به پایان برسد.

ایجاد ۱۲ مجتمع فرهنگی و هنری

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست به دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب در این خطه هیچ مجتمع فرهنگی و هنری وجود نداشت اما اینک ۱۲ مجتمع فرهنگی ایجاد شده است.

حجت الاسلام عباس سرشته افزود: این مجتمع ها با زیر بنای ۱۹ هزار متر مربع در مساحت بیش از ۳۰ هزار متر مربع ساخته شده است.

وی تصریح کرد: مجتمع دو برابر در بجنورد نیز در دست ساخت است که با تکمیل آن به میزان قابل توجهی به فضاهای مجموعه های فرهنگی و هنری این استان افزوده خواهد شد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: اینک هفت سینما در این استان شامل ۲ باب سینمای خصوصی و پنج باب سینمای دولتی دایر است که به زودی هشت باب سینما نیز به این فضاها افزوده خواهد شد.

وی تعداد صندلی های سینما در سطح استان را ۲ هزار و ۳۰۰ تا عنوان کرد و افزود: قبل از انقلاب در این استان تنها ۲ باب سینما وجود داشت.

حجت الاسلام سرشته تعداد آموزشگاه های آزاد هنری در این استان را نیز هزار و ۱۸۹ مرکز عنوان کرد و گفت: این مراکز حمایت های مختلفی نیز دریافت کرده اند.

برگزاری برنامه محوری "۱۰ جشن ۱۰ مسجد"

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی نیز در ادامه گفت: تمامی مساجد این استان میزبان برنامه های دهه مبارک فجر است ولی برنامه محوری "۱۰ جشن در ۱۰ مسجد" در تمامی اماکن فرهنگی استان برگزار می شود.

حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن افزود: در ۱۳۰ مسجد این استان نیز آیین معنوی اعتکاف برگزار می شود که از این تعداد ۴۰ مسجد در شهرها و ۹۰ مسجد در روستاها است.

وی تصریح کرد: کاروان جشن شادی در روستاها، راه اندازی ایستگاه های شادی و نشاط، سرود خوانی دانش آموزان، جشنواره های فجر انقلاب، آذین بندی مساجد و محلات، برگزاری انواع مسابقات فرهنگی و هنری از جمله دیگر برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در دهه مبارک فجر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار