رئیس پلیس راهور استان ایلام:
رئیس پلیس راهور استان، از اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز به ویژه استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 01 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی احمد شاوردی رئیس پلیس راهور استان ایلام بیان داشت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی، طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز خصوصاً استفاده از تلفن همراه در دستور کار ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی استان قرار گرفت.

وی افزود: استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی یکی از تخلفات حادثه ساز منجر به فوت و جرح بوده که برابر ماده 180 آیین نامه راهنمایی و رانندگی استفاده از تلفن همراه و متعلقات آن به هنگام رانندگی ممنوع است.

رئیس پلیس راهور استان ایلام ادامه داد: استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی امکان عکس العمل به موقع و مناسب راننده را در پشت فرمان از او می‌گیرد و انجام این تخلف در هنگام رانندگی برای رانندگان خودروهای شخصی سه نمره منفی و برای رانندگان ناوگان عمومی و سنگین پنج نمره منفی به دنبال دارد.

سرهنگ شاوردی اشاره کرد: در این طرح با تخلفات حادثه ساز دیگر مانند عبور از چراغ قرمز، حرکت بصورت مارپیچ، عبور از محل ممنوع و ... نیز برخود قاطع و بدون اغماض خواهد شد.

وی در پایان گفت: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ضامن سلامتی رانندگان می‌باشد و همه باید از قانون تبعیت کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار