مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به ضرورت وجود مراکز اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از برنامه ریزی برای پوشش ۱۰۰ درصدی این مراکز در سراسر استان برای سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ 01 February 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛حسین نورعلیوند روز چهارشنبه در نشست تخصصی کارشناسان و مسئولان مراکز اورژانس اجتماعی استان در شهرستان مرزی مهران اظهار داشت: اکنون این مراکز در هشت شهرستان استان دایر بوده که رایزنی برای ایجاد چهار مرکز در شهرستانهای هلیلان، سیروان، چوار و بدره انجام گرفته است.

وی به خدمات مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی که بصورت شبانه روزی فعالیت دارند، اشاره کرد و افزود: عموم مردم در صورت مواجهه با آسیب های اجتماعی با شماره گیری ۱۲۳ در هر ساعتی از شبانه روز می توانند از خدمات این مراکز برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی ایلام از تماس سه هزار و ۲۶۹ نفر با مراکز اورژانس اجتماعی در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: همچنین این مدت یک هزار و ۳۳۵ نفر از خدمات واحد سیار و ۲ هزار و ۵۴۵ مورد نیز از خدمات واحد مداخله در بحران بهره مند شده اند.

نورعلیوند سایر خدمات ارایه شده در مراکز اورژانس اجتماعی استان را حمایت از زنان آسیب دیده اجتماعی، زنان خشونت دیده، همسر آزاری، کودک آزاری، افراد اقدام به خودکشی، سالمند آزاری، معلول آزاری، کودکان کار و خیابان، مبتلایان به نارضایتی جنسیتی، دختران در معرض آسیب و فرار از منزل برشمرد.

افتتاح پایگاه های خدمات اجتماعی

وی همچنین از افتتاح ۲ پایگاه خدمات اجتماعی در دهه مبارک فجر در شهرستان های بدره و دره شهر خبر داد و گفت: این پایگاه ها نیز با هدف شناسایی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه و کم برخوردار شهرستان های استان دایر که در مرحله نخست در این شهرستان ها فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام خدمات این پایگاه ها را در زمینه های مختلف نظیر خانه به خانه، اولویت بندی آسیب ها، شناسایی مراکز آسیب و افراد آسیب دیده، ارایه خدمات مشاوره ای، مددکاری و حمایتی، ارجاع به واحدهای اورژانس اجتماعی و ... برشمرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار