مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از برداشت ۲.۴ میلیون تن نیشکر در واحدهای هشتگانه نیشکری خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱ 01 February 2023

عبدعلی ناصری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت برداشت نیشکر در خوزستان اظهار کرد: در ۱۰ ماه امسال ۲۴۰ هزار تن شکر سفید در واحدهای هشتگانه وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید و در بازارهای داخلی عرضه شده است.

وی افزود: این میزان شکر از برداشت ۲.۴ میلیون تن نیشکر تولید شده است و با توجه به سطح زیر کشت نیشکر در واحدهای هشتگانه نیشکری عملیات برداشت همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خصوص پیش بینی میزان تولید شکر گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده و شرایط اراضی نیشکر، تا پایان فصل برداشت نیشکر حدود ۵۰۰ هزار تن شکر سفید در واحدهای هشتگانه نیشکری خوزستان برداشت خواهد شد.

ناصری عنوان کرد: برداشت نیشکر تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ از سطح ۶۷ هزار و ۵۸۰ هکتار از زمین های کشت و صنعت های نیشکری خوزستان با برداشت پنج تا ۵.۵ میلیون نیشکر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه متوسط برداشت نیشکر در واحد سطح ۷۳ تن در هکتار است، ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی و تنش آبی در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ این میزان برداشت نیشکر قابل قبول و مطلوب است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت بزرگ نیشکر مسیری را در پیش گرفته که با حمایت از آن می توانیم به سمت خودکفایی کشور در تامین این کالای استراتژیک گام بر ‌داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار