نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد:
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دهه فجر، پایان استبداد و سلطه بیگانگان و آغاز خودباوری ملت و اتکاء به قدرت الهی و مردم بود.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ 01 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مراسم گرامیداشت ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز مرد و تجلیل از پدران آسمانی همزمان با طلیعه فجر انقلاب اسلامی ، با حضور نماینده ولی فقیه در استان ،مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ،مدیرکل آموزش وپرورش ،فرمانده تیپ 48 فتح استان، رئیس بسیج فرهنگیان سپاه فتح استان و کارکنان آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد دراین آیین باشکوه ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت مولا علی (ع) و روز پدر و طلیعه فجر انقلاب اسلامی گفت: ایثار ، فداکاری، شجاعت، امانتداری و عدالت‌طلبی از ویژگی های بارز حضرت امیرالمومنین علی(ع) است.

آیت الله سید نصیر حسینی ، عدالت‌طلبی را از دیگر ویژگی های بارز حضرت علی(ع) عنوان کرد و گفت: انسان باید دنبال ترویج عدل در جامعه و رفتار عادلانه و قضاوت شایسته باشد.

وی به جایگاه و مقام والای حضرت امیرالمومنین علی(ع) و نقش پدر در خانواده به اشاره کرد وگفت: حق پدر، خدمت است و باید تلاش کنیم تا احترام به پدر را در جامعه نهادینه شود. 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه به ایام الله دهه فجر اشاره کرد وگفت: دهه فجر انقلاب اسلامی، یادآور یاد و خاطره رهبر اندیشمندی است که بذر امید و بیداری را در دل آزادگان و قدرت اراده و همت مردم ایران را در جهان بارور کرد و به ملت ایران عزت داد.

وی افزود: امروز بر همه مسئولان لازم است تا با تداوم راه و آرمان های مقدس امام و شهدا، خدمت بی شائبه به مردم به عنوان ولی نعمتان واقعی انقلاب را سرلوحه گفتار و رفتار خود قرار دهند و در این مسیر نصایح و رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب را نصب العین خود قرار دهند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین با تبریک آغاز دهه فجر و ولادت مولا علی (ع) گفت: شجاعت و عدالت‌طلبی مولای متقیان زبانزد خاص وعام بود .

 حسنعلی عزت خواه ، بر ضرورت الگوگیری جوانان از سبک زندگی امیرالمومنین(ع) تأکید کرد وگفت: امید می‌رود همه ما ویژگی‌های شخصیتی بزرگان دینی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و قدردان تمام پدران عزیزی باشیم که برای زندگی ما تلاشها و سختی های زیادی کشیدند.

  وی افزود: ترویج سبک زندگی علوی و فاطمی و تمسک مردم به این شیوه، نقش بسیار مهمی در کاهش تنش‌ها و مشکلات اقتصادی در خانواده و جامعه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش وپرورش استان ،با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان همچون چهار دهه گذشته از همه توان و ظرفیت با ابزار ظالمانه ای چون تحریم، جنگ اقتصادی و جنگ روانی به دنبال دستیابی به اهداف استعماری خود هستند که رمز پیروزی در این برهه از زمان ایمان و وحدت بین مردم و مسئولان است.

وی ایام الله دهه فجر را تجلی شکوه و عظمت ملت ایران در جهان دانست وگفت: آیین های گرامیداشت سالگرد پیرورزی انقلاب اسلامی در بیش از 3 هزار مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد با شور وشوق دانش آموزان برگزار می شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی در استان نیز در این جلسه با تبریک دهه فجرگفت: وحدت ،انسجام و همبستگی مردم ایران نقش مهمی در پیروزی و شکل گیری انقلاب اسلامی داشت .

شایان نادری ، حفظ وحراست از آرمانهای انقلاب اسلامی را مستلزم وحدت مردم و مسئولان دانست وگفت: باید از همه ظرفیتها و پتانسیلها برای خدمت شایسته به مردم به خوبی استفاده کرد و نگذاریم مشکلات و نارسایی ها مردم را نا امید کنند.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در محرومیت زدایی از استان و به صدا درآمدن چرخهای تولید تلاشهای زیادی داشته است که نمونه بارز آن کارخانه قند یاسوج است.

  محمد شریف مجیدیان رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اموزش وپرورش استان نیز در این آیین گفت: به مناسبت ولادت با سعادت مولا علی (ع) و گرامیداشت روز پدر از 7 نفر از پدران شهید دعوت کردیم تا توسط فرزندان شهید از آنان تجلیلی داشته باشیم .

مولودی خوانی توسط یکی از مداحان اهل بیت (ع) ، اجرای سرود محلی توسط دانش آموزان دبیرستان نخبگان عشایر و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این آیین باشکوه بود.

در پایان این آیین از پدران شهید، فرزندان شهدا و 12 نفر از کسانی که نامشان مزین به نام مولا علی (ع) بود با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

گفتنی است این برنامه به همت موسسه خیریه حضرت رقیه ، اداره امور شاهد و ایثارگران و امور بانوان اداره کل آموزش وپرورش استان به مناسبت گرامیداشت ولادت مولا علی (ع) روز پدر و تجلیل از پدران آسمانی در طلیعه دهه فجر برنامه ریزی شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار