بجنورد- مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی از صدور رأی در دادگاه مبنی بر محکومیت فروشنده اشیای عتیقه در مانه و سملقان و مجازات پرداخت ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲ 26 February 2023

علی مستوفیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رأی دادگاه تجدیدنظر مبنی بر محکومیت فروشنده اشیای عتیقه در مانه و سملقان و مجازات پرداخت ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی ادامه داد: با استناد ماده ۵۶۶ مکرر به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی مبنی بر اینکه هرکس نمونه تقلبی آثار فرهنگی‌تاریخی اعم از ایرانی و خارجی را به‌جای اثر اصلی بسازد یا آن را به قصد عرضه، قاچاق یا فروش، معرفی، حمل یا نگهداری کند یا با آگاهی از تقلبی بودن اثر خریداری کند به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و جزای نقدی معادل نصف ارزش اثر اصلی با اخذ نظر کارشناس میراث‌فرهنگی محکوم می‌شود.

مستوفیان گفت: کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضائی به‌منظور رسیدگی و اجرای حکم ازجمله اقدامات لازم در راستای پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث‌فرهنگی و صیانت و حفاظت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار