مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: جریان گاز صنایع این استان که از حدود ۵۰ روز گذشته به دلیل برودت هوا و تامین سوخت بخش خانگی قطع شده بود با پیگیری این شرکت وصل شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 26 February 2023

سید محمود هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جریان گاز صنایع مادر استان از جمله پتروشیمی خراسان، کارخانه قند شیروان، کارخانه آلومینای جاجرم، لوله گستر و فولاد اسفراین با پیگیری مستمر شرکت گاز استان بدون محدودیت وصل شد.

به گفته وی؛ جریان گاز تمامی واحدهای صنعتی استان پایان روز شنبه (۶ اسفندماه) پایدار شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی افزود: مصرف گاز صنایع استان با هدف استمرار و پایداری سوخت بخش خانگی با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران قطع و یا محدود شده بود و خراسان شمالی تنها استان واقع در شمالشرق کشور بود که با مدیریت صحیح و مصرف بهینه گاز، بحران ناشی از برودت هوا را با همکاری مردم مدیریت کرد و خوشبختانه با هیچگونه قطع گاز در بخش خانگی مواجه نشد.

وی عنوان کرد: مشترکان این استان در پیک فصل سرما روزانه تا حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کردند که بیشتر مربوط به بخش خانگی و تجاری بوده است.

هاشمی افزود: افزایش مصرف گاز در بخش خانگی در فصل سرد سال در حالی است که در تابستان مصرف آنان بین یک میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون متر مکعب بوده است که این امر باعث محدودیت در گاز صنایع استان شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی پر مصرف ترین صنعت استفاده کننده از گاز طبیعی را نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان عنوان کرد و افزود: این نیروگاه حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف می کند.

بر اساس این گزارش تاکنون به هزار و ۳۹ واحد صنعتی و ۱۶ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که در این حوزه، شرکت گاز خراسان شمالی رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرد.

نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی بجنورد، آلومینای ایران، کارخانجات ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که سوخت آنها گاز طبیعی است.

اکنون ۷۵۲ روستا و ۲۵ شهر استان خراسان شمالی از نعمت گاز برخوردار هستند و سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۲ درصد است.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنها در روستاها سکونت دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار