مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:
بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: بیش از هزار و ۴۳۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ 26 February 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مجید الهی راد با اشاره به این‌که رویکرد کمیته امداد در خصوص زنان سرپرست خانوار بحث توانمندسازی آن‌ها است، اظهار کرد: در این راستا هم اکنون بیش از هزار و ۴۳۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ادامه داد: کمیته امداد در راستای توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف زنان سرپرست خانوار تلاش می‌کند تا با پرداخت حق بیمه اجتماعی این افراد و مستمری بگیر شدن آنها عزت نفس و کرامت انسانی مددجویان حفظ شده و از استقلال مالی برخوردار شوند.

وی افزود: هم‌اکنون ۶۲۶ نفر از مددجویان این نهاد مستمری بگیر و خودکفا شده اند.

الهی راد با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا سهمیه این نهاد در بیمه‌های اجتماعی را افزایش دهیم، گفت: تعداد ۱۶۲ نفر دیگر از زنان سرپرست خانوار این نهاد نیز به کمیسیون تأمین اجتماعی معرفی شده و در حال طی کردن مراحل اداری جهت برقراری بیمه اجتماعی هستند.

الهی راد با بیان اینکه افراد بیمه شده شامل زنان مطلقه و فوت سرپرست هستند، خاطر نشان کرد: این نهاد از ابتدای امسال بیش از ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار پرداخت کرده است.

وی افزود: این نهاد برای هزار و ۴۶۸ نفر از زنان سرپرست خانوار عشایر نیز تاکنون مبلغ یک میلیارد تومان حق بیمه اجتماعی پرداخت کرده است.

منبع/مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار