معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:
رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به این که 210 مقاله طی سال گذشته در مراکز تحقیقاتی این دانشگاه تدوین شده است بر توسعه مراکز رشد به منظور تبدیل ایده‌های محققان به محصول تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 19 October 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم گلمکانی در جمع خبرنگاران همچنین با بیان این که طی چند ماه گذشته یک مرکز رشد در این دانشگاه راه اندازی شد، افزود: تاکنون چندین شرکت تقاضا کرده‌اند که تحت پوشش این مرکز قرار گیرند و امیدوار هستیم بزودی ایده‌ها تبدیل به محصول شوند.

دکتر گلشنی معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: این دانشگاه وضعیت خوبی از لحاظ تولیدات علمی در مقایسه با 20 دانشگاه همتراز خود دارد.

وی در جمع خبرنگاران افزود: رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، وابسته به ارائه مقالات و پایان‌نامه‌هاست و این درحالیست که دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تازه تاسیس است و بیش از شش هفت سال از عمر آن نگذشته است.

گلشنی با اشاره به راه‌اندازی چهار مرکز تحقیقات در این دانشگاه اظهار کرد: این مراکز شامل مرکز تحقیقات سالمندی، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، اعتیاد و بیماری های ناقله است.

وی توضیح داد: به عنوان مثال در مرکز تحقیقات بیماری های ناقله بر روی بیماری هایی همچون سالک و تب مالت کارهای پژوهشی انجام می‌شود و در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی بیش از 700 گیاه استان جمع‌آوری شده است و بر روی آنها فعالیت‌های تحقیقاتی انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار