مدیركل آموزش و پرورش خراسان شمالی:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه این استان در بسیاری از شاخص های آموزشی از میانگین كشوری عقب است، گفت: این استان در سرانه ورزشی جایگاه بیست و هفتم كشوری را دارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱ 20 October 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از مهر، براتعلی حاتمی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری تشریح دستاوردهای سفر یك روزه وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی اظهار كرد: با تكمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی آموزش و پرورش این استان، سرانه ورزشی این نهاد آموزشی ارتقا می یابد.

وی افزود: با حضور وزیر آموزش و پرورش در استان ۴۱ پروژه آموزشی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال از محل منابع سفر رهبری به استان به بهره برداری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: افتتاح هنرستان امام خمینی(ره) در شهرستان بجنورد یكی از مهم ترین پروژه های افتتاح شده در این سفر بوده است.

حاتمی افزود: در این سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان این استان دیدار و در جمع اساتید دانشگاه‌ها نیز حضور یافت و با خانواده شهدای فرهنگی دیدار و در در جلسه شورای اداری استان وجلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شرکت کرد.

وی تصریح كرد: بخشی از اقداماتی كه در حوزه آموزش و پرورش استان طی سنوات گذشته انجام شده بود به دلایلی معوق مانده بود كه با سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی این موارد پیگیری شد.

معوقه فرهنگیان خراسان شمالی پرداخت می شود

به گفته حاتمی همچنین وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان قول مساعد برای افتتاح چهار آموزشگاه در قالب ۲۲ كلاس درس در شهر بجنورد را داده است.

وی افزود: علاوه بر این پرداخت ۱۲ میلیارد تومان معوقه فرهنگیان استان، پرداخت حق بیمه فرهنگیان استان، بررسی و رفع مشكلات و كمبودهای آموزش و پرورش خراسان شمالی و ... از دیگر قول های مساعد وزیر در سفر به این استان بوده است.

حاتمی با اشاره به اینكه در این سفر یك روزه برخی برنامه های حاشیه ای نیز برگزار شد، اظهار كرد: رونمایی از بازی لنگ در سالن ورزشی امام خمینی(ره) شهرستان بجنورد از جمله مهم ترین برنامه حاشیه ای این سفر بود.

ارتقاء جایگاه خراسان شمالی در سرانه ورزشی با اتمام طرح های نیمه تمام

مدیركل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینكه این استان در بسیاری از شاخص های آموزشی از میانگین كشوری عقب است، گفت: این استان در بحث سرانه ورزشی جایگاه بیست و هفتم كشوری را دارد كه با افتتاح پروژه های نیمه تمام ورزشی آموزش و پرورش دو پله به میانگین كشوری نزدیك می شویم.

وی اظهار كرد: خراسان شمالی در بحث سرانه عادی و دانش آموزی نیز عقب ماندگی دارد كه وزیر آموزش و پرورش در سفربه استان پیشنهاد کرد که چنانچه مسئولین استانی و نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی از محل ماده ۱۸۰ اعتباراتی به آموزش و پرورش تخصیص دهند وزارت آموزش و پرورش نیز دو برابر این اعتبارات را به استان تخصیص خواهد داد.

حاتمی حذف مدارس خشتی و گلی در استان را یكی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید عنوان كرد و گفت: برای این موضوع نیز ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است كه تا دو سال آینده تمامی مدارس خشتی و گلی استان حذف و نوسازی شوند.

مدیركل آموزش و پرورش خراسان شمالی در خصوص خرید خدمت اضافه كرد: امسال ۱۱۸ كلاس ابتدایی و ۱۶ متوسطه در قالب خرید خدمات آموزشی به بخش خصوصی واگذار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار