رئیس اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن و کشاورزی خراسان شمالی افزایش صادرات در استان را در نتیجه اعزام هیات های تجاری، پذیرش هیات، برگزاری نمایشگاه های بین الملی داخل و خارج استان، برگزاری دوره های آموزشی تجار و بازرگان و بازاریابی اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 21 October 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی، به نقل از اترک نیوز، محمد صمدی گفت: در 6 ماهه نخست سال 94،بیش از 91 میلیون دلار کالا به ارزش 354 هزار تن از این استان صادر شده که تاکنون حدود 54 درصد سهم صادرات استان را محقق کرده است.

وی به پیشرفت رضایت بخش صادرات استان در 6 ماهه نخست امسال تاکنون اشاره کرد واظهارداشت: با وجود تحریم ها و تورم، نداشتن گمرگ مرزی، بازارچه مرزی ، عدم دسترسی به بنادر دریایی و راه آهن و فرودگاه بین المللی وسایر زیرساخت های لازم این استان نسبت به سایر استان های دیگر هرساله شاهد افزایش صادرات است.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن و کشاورزی خراسان شمالی افزایش صادرات در استان را در نتیجه اعزام هیات های تجاری، پذیرش هیات، برگزاری نمایشگاه های بین الملی داخل و خارج استان، برگزاری دوره های آموزشی تجار و بازرگان، بازاریابی و... اعلام کرد.

صمدی با اعلام این که امسال استان خراسان شمالی به 16 کشور دنیا صادرات کالا داشته است، عمده ترین کالاهای استان را تولیدات پتروشیمی، پلاستیک، مصالح ساختمانی، ماکارونی و سایر کالاهای تولیدی ذکرکرد.

وی با بیان این که در سال جاری تاکنون 9 دوره آموزشی توسط اتاق بازرگانی استان برگزارشده است، خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای تشکیل اتاق بازرگانی استان تاکنون بیش از 60 دوره آموزشی و همایش برای آشنایی تجار و بازرگان با قوانین و مقرارت صادراتی و بین الملی برگزار شده است.
صمدی افزود: این دوره های آموزشی از سوی اساتید باتجربه  تهران ، موسسه آموزش عالی، اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت برگزار شده است.

وی کلاس های دوره های آموزشی را شامل آشنایی با قوانین و مقررات، آشنایی با بازارهای بین المللی در زمینه های مختلف اقتصادی، چگونگی انعقاد قراردادهای بین المللی، آشنایی با انواع صادرات و واردات در کشور عنوان کرد و افزود: این دوره های آموزشی برای تجار و بازرگانی که دارای کارت بازرگانی دارند برگزار می شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان بازاریابی را درجهان یک نوع رقابت دانست وگفت: در صادرات کیفیت، مرغوبیت،قیمت تمام شده محصول نسبت به سایر استان ها به عنوان عواملی اصلی بازایابی در صادرات باید مورد توجه قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار