مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۳۲ درصد مراجعین نزاع به پزشکی قانونی این استان را زنان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 25 October 2015

بابک سلحشور در گفتگو با خبرنگار مهر از کاهش تعداد مراجعین نزاع به پزشکی قانونی خراسان شمالی طی شش ماهه نخست امسال خبرداد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۶ نفر کاهش داشته است.

وی تعداد مراجعین نزاع در شش ماهه نخست امسال را چهار هزار و ۴۶۳ نفر و تعداد مراجعین شش ماه نخست سال گذشته را چهار هزار و ۵۲۹ نفر عنوان کرد.

سلحشور افزود: از مجموع مراجعین نزاع به پزشکی قانونی این استان یک هزار و ۴۳۸ نفر را زنان و سه هزار و ۲۵ نفر را مردان تشکل می دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مراجعین زن در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ نفر افزایش یافته است و از یک هزار و۳۸۰ نفر به ۱۴۳۸نفر رسیده است.

به گفته سلحشور تعداد مردان مراجعه کننده نزاع به پزشکی قانونی نیز درشش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۴ نفر کاهش داشته و از سه هزار ۱۴۹ نفر در سال گذشته به سه هزار و ۲۵ نفر در سال جاری رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در خصوص خدمات این سازمان اظهار کرد: پزشکی قانونی خدمات مختلفی از جمله صدور مجوز سقط درمانی، رسیدگی به پرونده های نزاع، متوفیات، تشریح، برگزاری کمیسیون های پزشکی مختلف، رسیدگی به تخلفات پزشکان و ... را انجام می دهد.

سلحشور همچنین از کمبود شدید نیروی انسانی در پزشکی قانونی این استان خبر داد و افزود: به رغم افزایش مراجعین به مراکز پزشکی قانونی در مرکز استان و شهرستانهای تابعه، این مرکز همچنان با کمبود نیرو به خصوص در بخش آزمایشگاهی و پزشکی مواجه است و ضرورت دارد تا نیروهای مورد نیاز این مرکز هرچه سریعتر تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار