محمدرضا خوشوقت :
جانشین رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از معدوم سازی بیش از 72 تن انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸ 01 December 2015
محمدرضا خوشوقت روز دوشنبه گفت: در سال جاری 51 هزار و 512 نوبت بازدید توسط کارشناسان و بازرسان دامپزشکی از مراکز تولید، فراوری، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی این استان صورت گرفته است.
وی افزود: در این بازرسی ها درمجموع 83 هزار و 868 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی به وسیله کارشناسان ضبط که پس از انجام بررسی های کارشناسی و آزمایش های تخصصی لازم، در نهایت 72 هزار و 563 کیلوگرم از این محموله ها به طریقه بهداشتی، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج و برای بقیه آن ها نیز اجازه مصرف مشروط و سریع در مراکز خاص صادر شد.
وی گفت: در این مدت 169 پرونده تخلف بهداشتی برای متخلفان، تشکیل و به مراجع قضایی ذیصلاح در استان ارجاع شد که منجر به پلمب دو مرکز عرضه متخلف و صدور بیش از 328 میلیون ریال جریمه نقدی برای متخلفان شد.
وی افزود: سامانه تلفنی چهاررقمی 1512 اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی درخصوص تخلف بهداشتی مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی است.
استان خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور با بیش از دو میلیون راس دام سبک و سنگین یکی از قطب های مهم دامپروری کشور محسوب می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار