مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: شب های فرهنگی هنری روستایی خراسان شمالی را در اردیبهشت ماه سال 95 در خانلق به عنوان پایلوت برگزار خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۶۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 19 January 2016
حسین ثابت قدم وحید دوشنبه شب در کاروان فرهنگی هنری تدبیر و امید شیروان اظهار کرد: روستای خانلق با 12 هزار نفر جمعیت به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین روستای این استان به عنوان پایلوت برنامه شب های فرهنگی هنری روستایی استان قرار خواهد گرفت و بعد از برگزاری این آیین در سایر روستاها هم به عنوان یک طرح روستا محور شب های فرهنگی روستایی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه کاروان فرهنگی هنری تدبیر و امید می تواند پیام های مختلفی داشته باشد گفت: مهم ترین دستاورد این حرکت اتحاد انسجام و همدلی بین هنرمندان است که متجلی شده زیرا که رمز موفقیت با هم بودن و اتحاد است و در سایه وحدت و همدلی و اخوت و برادری تمام مشکلات حل شدنی است.
ثابت قدم وحید افزود: تمام اتفاقات ذیل فرهنگ اتفاق می افتد و برای اقتصاد پویا باید فرهنگ غنی داشته باشیم که شهرستان شیروان در حوزه فرهنگ و هنر پیشتاز است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به نقش موسیقی سنتی گفت: ما به موسیقی به عنوان هنری که می تواند آداب و سنن ما را انتقال دهد نگاه م یکنیم نه به عنوان تفنن و سرگرمی و برای ایجاد نشاط و شادابی که به آن نیاز داریم باید زمینه سازی کنیم و مورد حمایت قرار دهند و تمام شاخثه های آن را در شهرستان داشته باشیم.
ثابت قدم وحید با بیان اینکه تجهیز سینمای قدیم در دستور کار قرار گرفته و به امکانات جدید مجهز خواهد شد افزود: 900 میلیون ریال اعتبار برای ایجاد یک فضای نمایشی در 100 متر مربع و یک میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری غدیر شیروان در نظر گرفته شده است.
وی همچنین گفت: برای طرح های قرآنی که توسط کارگروه های قرآنی صورت گیرد مورد توجه و پشتیبانی مالی قرار خواهد گرفت و تجهیز موسسات قرآنی و رایگان بودن خدمات آنان فراهم می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شیروان گفت: کاروان فرهنگی هنری تدبیر و امید حرکت بسیار ارزشمندی بود که در کارگروه های مختلف هنرمندان به بحث و تبادل نظر و مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.
احمد زیبایی اظهار کرد: در سال همدلی و همزبانی این حرکت فرهنگی فاخر و ارزشمند همدلی بین هنرمندان را بیشتر می کند و نتیجه این تلاش ها اتفاقات خوبی بود که طی یکسال گذشته توسط هنرمندان شیروان صورت گرفت.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار