مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در 9 ماه سال جاری 216 نفر در جاده های این استان در حوادث رانندگی فوت شدند که این میزان در مدت مشابه پارسال 215 نفر بود.
کد خبر: ۱۷۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 02 February 2016
بابک سلحشور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال 93، 258 نفر و در سال 92، 267 نفر در جاده های این استان در حوادث رانندگی فوت شده بودند که در این مدت از نظر مرگ و میر جاده ای در کشور رتبه 26 را داشته ایم.
وی در ادامه افزود: در 9 ماه امسال 443 متوفی به پزشکی قانونی این استان ارجاع داده شد که بیش از نیمی از این تعداد در اثر تصادفات کشته شده اند که از نظر ارجاع متوفیان نیز نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش رشد دارد.
وی افزود: از مجموع این تعداد 212 فوتی مربوط به بجنورد، 65 فوتی در اسفراین، 82 فوتی در شیروان و مابقی نیز مربوط به سایر شهرستان ها بوده است.
این مسئول تعداد کل مراجعه کننده ها در سال جاری به این اداره کل را 20 هزار مورد عنوان کرد و افزود: در این زمینه نیز نسبت به پارسال 4.5 درصد رشد داشته ایم.
سلحشور گفت: در این مدت پنج هزار و 950 نفر به دلیل نزاع مصدوم شده اند که برای معاینه به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که از این تعداد چهار هزار نفر مرد و یک هزار و 900 نفر زن هستند.
وی در خصوص مسمومیت با گاز منو اکسید کربن نیز گفت: در 10 ماه سال جاری چهار نفر بر اثر گاز منو اکسید کربن جان خود را از دست داده اند که در مدت مشابه سال گذشته 6 نفر فوت شده بودند که در این زمینه 50 درصد کاهش داشته ایم.
وی بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه تاکید کرد و افزود: رسانه ها در این زمینه نقش موثری می توانند ایفا کنند.
خراسان شمالی در حدفاصل دوقطب سیاحتی استان های شمالی و زیارتی مشهد مقدس واقع است.
این استان بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سالانه بیش از 40 میلیون خودرو در این محورها تردد می کنند.
براساس گزارش نیروی انتظامی 60 درصد از سوانح رانندگی و تلفات انسانی ناشی از آن در محور بجنورد- آزاد شهر است که تردد در آن به صورت دو طرفه انجام می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار