استاندار خراسان شمالی:
سید علی‌اکبر پرویزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دولت بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار به‌حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان واریزشده که تزریق این رقم بی‌سابقه بوده است.
کد خبر: ۱۷۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 02 February 2016
سید علی‌اکبر پرویزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دولت بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار به‌حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان واریزشده که تزریق این رقم بی‌سابقه بوده است.

پرویزی درباره توزیع قیر رایگان برای طرح‌های عمرانی گفت: سهم استان از قیرهای رایگان تاکنون تخصیص 50 هزار تن قیر بوده که حجم زیادی از قیرهای رسیده، ذخیره‌سازی شده است تا در شرایط مناسب آب و هوایی استفاده شود.

به گفته وی در دو سال گذشته راه‌های 100 روستا بهسازی و بازسازی‌شده و امسال نیز 44 روستا در دست اقدام است که تا پایان سال مالی جاری این رقم به 150 روستا می‌رسد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه اکنون 200 کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت است گفت: در صورت حاکم بودن شرایط کنونی، تا پایان دولت یازدهم تمام روستاهای بالای 20 خانوار دست‌کم از یک‌راه مناسب بهره‌مند می‌شوند.

پرویزی درباره گازرسانی به روستاها اظهار داشت: اکنون گازرسانی به 140 روستا در حال انجام است که بهره‌برداری از این پروژه‌ها در 9 روستا طی دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: تا پایان سال 95، تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

پرویزی درباره اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان گفت: تعهدات سفر ریاست جمهوری در لایحه سال 95 دیده‌شده است و نگرانی برای اجرایی شده مصوبات وجود ندارد.

وی درباره پروژه‌های ریلی مصوب سفر دولت به استان افزود: مشکل آیین‌نامه‌ای پروژه ریلی شیروان- بجنورد- اسفراین- نقاب پس از 6 ماه پیگیری توسط وزارت راه‌حل شده است و وارد مرحله عملیاتی می‌شود و قطعه اول و دوم اسفراین- نقاب در حال فعالیت است و قطعه یک و دو بجنورد-اسفراین در دست پیمانکار است.

پرویزی با اشاره به اینکه اجرای این طرح ریلی زمان‌بر است گفت: تأمین اعتبار 300 میلیون دلاری این طرح توسط صندوق توسعه ملی در سه سال پیش‌بینی‌شده است.

استاندار خراسان شمالی درباره واگذاری پروژه‌های ناتمام به بخش خصوصی گفت: رسانه‌ها به مدیران فشار بیاورند که پروژه‌های ناتمام و قابل‌واگذاری را به بخش خصوصی واگذار کنند و همچنین تلاش شود که فرهنگ واگذاری طرح‌ها به بخش غیردولتی نهادینه شود.

پرویزی گفت: در این واگذاری‌ها، بخش خصوصی از تخفیف 50 تا 80 درصدی بهره‌مند می‌شود.

وی بابیان اینکه نخستین گام برای تحقق اقتصاد مقاومتی، سالم‌سازی محیط اداری است تصریح کرد: گام بعدی کاهش و بهینه‌سازی مصرف است که در این زمینه کمیته‌ای مأمور شده تا مستندات مربوط به صرفه‌جویی و تحقق اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌های اجرای را رصد کند.

پرویزی درباره حمایت از تولید و تولیدکننده افزود: اکنون یکی از مشکلات تولیدکنندگان بازار فروش محصولات تولیدی‌شان است که در این زمینه به دستگاه‌های اجرای تأکید شده که نیازهای خود را از داخل تأمین کنند و البته بازار نیز باید تولیدات داخل را به متقاضیان عرضه کند.

استاندار خراسان شمالی درباره فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در استان گفت: در سه چهار ماه اخیر، با شرکت‌های ماهان و آسمان رایزنی‌هایی انجام‌شده و اخیراً نیز شرکت هواپیمایی اترک دو فروند هواپیما خرید کرده و برای خدمات پروازی اعلام آمادگی کرده است.

پرویزی با گلایه از همکاری ضعیف آستان قدس به‌عنوان پیمانکار اجرای طرح‌های عمرانی فرودگاه بجنورد افزود: سالن ترانزیت فرودگاه باید یک و نیم سال گذشته تحویل داده می‌شد اما تاکنون محقق نشده و در این زمینه پیمانکار یا باید خلع شود یا به کار خود سرعت دهد.

وی اظهار داشت: رویکرد ما این است به‌جای افزایش شمار هواپیماها، شمار پروازها به‌وسیله خرید هواپیماهای کوچک افزایش یابد و در این زمینه شرکت هواپیمایی آسمان نیز اعلام آمادگی کرده است.

استاندار خراسان شمالی در پاسخ به تعیین تکلیف ساختمان‌های استیجاری دستگاه‌های اجرایی گفت: در دولت گذشته که وضعیت اعتباری مناسب بود، توجهی به تأمین فضا نشد و اکنون نیز وضعیت اعتبار به‌گونه‌ای نیست که به‌ سادگی بتوان برای ساخت ساختمان‌های جدید اقدام کرد این در حالی است که در استان عقب‌ماندگی زیادی درزمینهٔ ساختمان‌های اداری وجود دارد.

وی درباره پروژه راه‌آهن مشهد-بجنورد-گرگان افزود: ردیف اعتباری برای این پروژه در لایحه بودجه سال 95 دیده‌شده است.

پرویزی اظهار داشت: قرارداد این پروژه ریلی نیاز به اصلاح دارد زیرا وزارت راه قرارداد منعقدشده دولت گذشته با طرف خارجی را قبول ندارد.

وی تصریح کرد: در قرارداد مزبور، حق فسخ قرارداد به‌صورت یک‌طرفه به‌طرف خارجی داده‌شده است و این امر برای وزارت راه و شهرسازی پذیرفته نیست.

استاندار خراسان شمالی درباره کمبود زمین برای روستاهای اطراف شهرها گفت: روستاهای مهاجرپذیر به‌ویژه در اطراف بجنورد، برای ساخت مسکن با چالش روبه‌رو هستند که در این زمینه تلاش داریم سمت توسعه روستاها موردبازنگری قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار